24 Haziran 2007 Pazar

Resim Sanatı,Biografim (Hayattan Kesitler)

Resim Sanatı ; Duygu ve düşüncelerin,çizgi ve renklerle yansıtıldığı bir sanat dalıdır.Düş veya
herhangi bir olay,ya da bir öykü resmin konusunu belirler.Tarih boyunca ressamlar resim sanatın da benzer görüşümleri paylaşmışlar,Bazıları gruplar oluşturarak ortak ilkeleri,benimsedikleri halde değişik akımlara öncülük etmişlerdir. Resim Sanatında değişik zaman dilimlerinde değişik yöntemler ve usluplar kullanılmıştır.

Mağara duvarlarında başlayan resim sanatı günümüze gelene kadar,birçok değişikliklere uğrayarak ,değişik kalıplara girmiştir.Pablo Picasso nun yaptığı resimler büyük hayranlık kitlesi yaratmıştır.Gözü ağzında ,kulakları burnunda ,birçok acayipliğin bir arada bulunduğu seyredenlerin Şaheser bulduğu bu resimler,Bende bir heyecan uyandırmamaktadır.Zevkler ve Renkler münakaşa getirmez.sözü isabetli ve yerinde söylenmiş bir deyimdir.İllahaki yapılan her şeyi beğenmek zorunda da değiliz.Ben klasik resme hayran bir insan olarak,onları seyrederken,büyük bir haz duyarım.Tabii ki bu resimleri yapan ustalar,yeni bir şeyi icat etmiş gibi görünürler.


Yıllar evvel Walt Disney ın bir çizgi karakter filmi olan Uçan fil Dumbo nun maceralarını seyretmiştim.Günümüzde bunu Büyük Ressam Salvador Dali bir resminde koskoca file kuş bacağı resmederek fili herhalde uçurmak istemiştir.Yazdığım bu yazılar bu ressamların hayranlarını kızdıracaktır.Biliyorum ama maalesef onlara katılmak gibi bir hevesim yoktur.Bir Leanordo da vinci nin La jakondu (Monalisa) sı bir daha yapılamıyacak kadar güzel ve hayranlık uyandırmakta,Rambrant,Rafaello,Mıchelangelo,Tiziano,Sonsovino,Verenose,Tintoretto,Urbino nun eserleri Rönesanstan beri,hayranlıkla izlenen Büyük Ressamların eserleri hala o yılların haşmetini bizlere anlatan büyük eserlerdir.Daha yazamadığım yüzlercesi çok kıymetli eserler bırakmışlardır.Bu kadar güzel eserler bırakan bu ustalar yaşamlarında dörtbaşı mamur bir hayat sürememişlerdir.Büyük usta vincent Van gogh hayattayken tek bir tablosunu satamamıştır.Bu gün tablolarına değer biçilemiyor.


Resim seyretmek ne kadar güzel bir duyguysa resim yapmak ta insana huzur ve kıvanç duyguları aşılayan bir haslettir.Ben resim yapıyorum,Ressam değilim,Ben yazı yazıyorum,Yazar değilim,Ama bu unsurlar bana huzur veriyor.Yaptıklarım beni tatmin ediyorsa,iyi bir şey yapıyorum demektir.Bilmiyorum yaptığım Karakalem ve pastel Resimler hangi kategoriye giriyor bilemiyorum.Bir Amatör olarakta pek merak etmiyorum.Allah bazı insanları yaratırken bu becerilerini de onlara vermiştir.Onları geliştirmekte İnsanoğluna kalmış bir husustur.
Ben oldum olası hep resimlerle haşır neşir olmuşumdur.Çini mürekkebi ve tarama kalemiyle yaptığım resimleri hala saklarım.



1949 - 1950 yıllarında Amerikan Comıcs Mecmuaları bütün Gazetecilere bol bol gelirdi.Fiatları
da gayet ucuzdu.Kaptan Marvel ler,Lone Ranger ( Maskeli Süvari ) Phantom ( Kızılmaske ) Hopalong Cassıdy ,Mandrake Mecmualarının Renkleri,ve baskılarının nefaseti de çok güzeldi.Yalnız İngilizce olduğundan maceralarını tahminle takip ederdik.


Bir de Artist Mecmuaları olan PHOTOPLAY Mecmuası çok güzeldi.Sevdiğimiz Hollywood Artistlerinin kuşe kağıdına basılmış Fotoğraflarını keser çerçevelerdik.Birde MAD diye dünyaca meşhur karikatür dergisi vardı.Çizerlerinin harika resimlerine zevkle bakardık.Otarihlerde birde klasik olmuş Comıcs ler gelirdi.Sirano de berjerak,Hamlet,İki şehrin Hikayesi ,ve daha birçoklarını toplar arşiv yapardık.


Hatta Ayhan isminde bir arkadaşımla bunları Türkçeleştirip basmaya karar verdik,hatta bir matbaayla bile anlaşmıştık.Benim Aydıngere kopyalarım,onun tercümeleriyle Charles Dıcken sin İki şehrin hikayesini çinilemeye bile başlamıştım.Elimde hala o günlerin çizimleri vardır.Sizlere onları sunacağım.Bu arada Askerlik Görevimin gelmesi,Ardından Evlenmem bu işlerin rafa kalkmasına sebep olmuştur.


Ben siyah beyaz fotoğrafcılığını güzel beceririm.Ofset basımclığını bilirim.Karakalem Resmi yaparım,Video Kameramı iyi kullanırım.DSİ Ar - Ge Dairesinde 23 yıl çalıştığımdan dolayı Araştırmacılığı iyi beceririm.Bu hususiyetler,insanı gururlandırdığı gibi yaşamına renk katan hususlardır. İnsanı genç tutan unsurların başında gelir.Dostlarıma tavsiyem,üretin ve bunları dostlarınızla menfaate dayanmayan şekilde paylaşın. Bu sizleri mutluluğa ve saadete getirecek duygulardır.



Birlik olalım,birlikten kuvvet doğar,Hayat kısa İnsanlar Fanidir.Beraber paylaşım çok güzel bir
duygudur.Gelin el ele olalım,Dünyamızı bir kat daha güzelleştirelim.Hepinize Esenlıkler dilerim.
Sağlık ve esenlikle kalın kıymetli Dostlarım...

Hiç yorum yok: