25 Mayıs 2007 Cuma

FENERBAHÇE- YÜZYILIN GURURU

Sevgili dostlar,Bu gün size yüzyılın Takımı Büyük Fenerbahçeden bahsedeceğim.Tarihinde
birçok şampiyonluklar bulunan Takımımıza 72 yıldır hayranlık besleyen,bir taraftarı olarak,kıvanç ve gurur duymaktayım.Fenerbahçeli olmak bir ayrıcalıktır.Bundan 65 yıl evvel, Bir insan 7 yaşında ancak Akılbaliğ olur.O tarihte iki Ağabeyim GS liyken ben Fenerbahçeme küçük yaşımla tercihimi yapmış oldum.Ogünden bu güne bu güzelim takımın bir taraftarı olarak,onu gururla seyretmenin hazzını yaşıyorum.Yüzyılı devirip gelen bu dev takımın ,Bizlere 100 yıl hediyesi Şampiyonluğunu sevinç ve gururla kutlamaktayız.

Saracoğlundan ,Sayın Başkanımız Aziz Yıldırıma kadar Gelen Başkanlarımızı saygı ile anıyoruz.Hepsi aldıkları bayrakları şan ve şerefle taşıdılar.Yalnız Aziz Başkan mesleği icabı
Fenerbahçeyi, tesis olarak Avrupayla boy ölçüşecek bir kulüp haline getirdi.Bu ona Fenerbahçe tarihinde bir yıldız olarak parlayıpanılacaktır. Sağol Aziz Başkan seni daha uzun yıllar Fenerbahçenin başında bir gurur abidesi olarak görmek isteriz.



Kulübün tarihçesinden bahsedecek olursak,1907 yılında İstanbul un kadıköy semtinde kuruldu.İlk Kurucuları Nurizade Ziya Songülen,( 1886-1936 ) Şevkipaşazade Ayetullah (l888-
1918 ) Şemsipaşazade Necip Okaner ( Doğ-1892 ) Beylerdir.Ziya Bey Başkanlığa Ayetullah Bey Genel Sekreterliğe Necip Beyde Kaptanlığa getirildiler.Kulübe Amblem olarak adını aldıkları Fenerbahçe nin Burnundaki Fener ,Renk olarak da Fenerbahçe çayırındaki papatyaların sarı beyazı seçildi. ( Asaf ziya,Hasan sami,Ayetullah,Mazhar,Necip,Fethi,Galip, Hüseyin,Hasan,Nevzat tan kurulu ilk Fenerbahçe Futbol takımı 1909 yılı sonlarında,İstanbul
Ligine katıldı.Bu arada kulübün renkleri Sarı laciverde çevrilmişti.


İlk yıllarda başarı gösteremiyen takım, 3 ncü yılda ilk büyük başarısına ulaştı.Takım olarak
yaptığı 8 maçın 5 ini kazandı. 3 de berabere kaldı.Attığı 16 gole karşılık 5 gol yiyerek nağmağlüp şampiyon oldu.Bunu 1913-1914 Lig Şampiyonluğu takip etti.Kulüp 1914 yılında Kuşdili Çayırında Kurbağalıderenin hemen yanındaki binaya taşındı.Milli Mücadele yıllarında Anadolu ya silah kaçırma faaliyetine de katılan Kulüp İşgal Kuvvetlerince baskına uğradı.Mütareke Yıllarında İstanbul daki işgal kuvvetleri futbol takımlarıyla yaptığı maçlarda parlak galibiyetler aldı. 5-6 Haziran gecesi çıkan bir yangında Kulübün Binası yandı.Bir süre sonra da Kulüp bu günki Fenerbahçe Stadının bulunduğu yerdeki binaya ve stadyuma sahip oldu.

Fenerbahçe özellikle futbolda büyük bir başarıya ulaştı.Takım bu güne kadar 40 Resmi
Şampiyonluk kazandı.Bu arada 1922-1923 Mevsiminde hiç gol yemeden elde ettikleri
Şampiyonluk,bu gün içinde bir dünya rekoru niteliğindedir. 1936-1937 Liginde 1 gol yiyerek şampiyon olmuştur.Türkiye de ilk lig maçları 1923 İstanbul,Ankara,ve İzmirin Amatör takımları arasında başladı. 1951 de Profesyonelliğin kabulü ile bu 3 ildeki karşılaşmalar Prefesyonel lig maçlarına dönüştü.Profesyonel Türkiye ligi 1959 da Milli lig adını aldı.İstanbul ,İzmir ve Ankara dan 16 Takımın katıldığı Milli ligin ilk Şampiyonluğunu Fenerbahçe kazanmıştı.Sonuç olarak
1962 de ikinci lig,1966 da da üçüncü lig kuruldu.ve Milli lig Birinci lig olarak anılmaya başlandı.Ayrıca 1962-63 Sezonunda Türkiye Kupası da başlatıldı.


Daha evvelki yazılarımda iyi futbol oynadığımdan bahsetmiştim.Burada size bir anımdan
bahsedeceğim.Ankara da bulunurken ,Atatürk Lisesi Bahçesinde futbol oynardık.Herhalde
güzel futbol oynadığımdan ,o zaman daha Milli lig yoktu.Mahalli lig takımı Ağabeylerimiz,
Lisenin duvarında oturup,bizleri seyrederlerdi.Ve benim oynadığım futbolu beğendiklerini
ifade edip,Kulüplerin birine müracaat etmeme salık verirlerdi.Bu günün şöhreti Alpay bizim Sağlık Sokaktan arkadaşımızdı.Ve kendileri o zaman Demirspor Kulübünde futbol oynuyordu.Bana bizim takıma gelsene diye çağrıda bulundu.Birgün Antremana gittim,Antrenör Abdullah Bey isminde zat benim oyunumu beğenerek, ertesi gün gel lisans çıkartalım dediler.Neşeyle Mahalleye gelerek arkadaşlara Demirspor Kulübünde lisanslı oyuncu olacağımı müjdeledim.,ama bu sevincim eve gelince hüsrana dönüştü.Annem ayağımın kırılacağını bahane ederek,babama itirazını anlattı.Babam TCDD de Müfettiş olduğundan Anneme sen merak etme ben yarın gider bu işi hallederim der.Benim bundan pek haberim yoktur.Ertesi gün pürneşe kulübe giderim,bir gün evvel beni beğenen Antrenör Abdullah Bey benim ayarımda elinde birkaç futbolcu olduğunu bahane ederek beni hüsrana uğratır.belki bilmezsiniz demirspor kulübü Devlet Demiryollarının bir kuruluşudur.Üzüntüyle Mahalleye dönerim.Arkadaşlar beni teselli ederler.Kaya Aydar ismindeki Arkadaşım üzülmememi söyler,Çankaya Kulübü 2 nci Başkanı Avni Aka Bey ismindeki zatın komşuları olduğunu söyler.Ve beni tanıştırır.Bu sefer eve haber vermeden,gizlice lisansımı çıkarır,Çankaya Kulübünde futbol hayatım başlar.
Çankaya Futbol Kulübü o yıllar GS Kulübünden mali yardım alır,ve adını Güneş spor kulübü
olarak tescil ettirir.Ve Kulübün başına Avni Bulduk geçer.Kulübümüz Güneşspor adını alınca
renkleri de sarı kırmızı olur.Güneşspor adıyla yapacağımız ılk maçımızda formalar dağıtılırken,sarıkırmızı olduğu için ben bu formayı giymem sözü gülüşmelere yol açmıştı. Hani bunu söyleyerek maksadım Galatasaray Kulübünü hakir görmek olmayıp,ezeli rekabetin getirdiği bir sözdür.Biz Fenerbahçeliler olarak güzide Kulübümüz Galatasarayın Avrupa daki başarılarına kendi Takımımız gibi sevinirken,Galatasaraylılardan maalesef bu özveriyi görememekteyiz.Zannedersem GS Kulübü Yöneticisi Adnan Polat bizim Avrupadaki yenilgimizi sevinçle karşılamıştı

Neyse biz bu anektodları bir yana bırakıp,Fenerbahçemize dönelim.Fenerbahçe bir Cumhuriyettir. 100 Yıllık Mazisinde birçok değerler yetiştirmiş,Büyük ve Güzide bir Kulüp olan Fenerbahçe daha nice 100 Yıllar Bayrağını gönderden indirmeyecek,Onu seven bizlere daha niceŞampiyonluklar tattıracaktır.Bu inancımız,onu seven taraftarlarımızın müşterek kanaatlarıdır..

ŞAMPİYON FENERBAHÇENİN TARAFTARLARINDAN 100. YILI KUTLAMALARINDA SÖYLEDİKLERİ VECİZ SÖZLER


*Ne Laylay cim cıng cong, Ne Hamsi, Nede Alakarga, Şampiyonsun bu sene Şanlı Kanarya.
*Canlar,Yılmazlar, l efterler geldi.Cemil,Ziya,Selçuk,Alparslan,Osman,Oğuz,Aykut,Rıdvan,
Engin,ve niceleri , Bitmez Fener Efsaneleri.
*Sarı Lacivert Rengimiz,Şampiyonluk Hedefimiz,Hiçbirşeye değişmeyiz,Çünkü, Çünkü
çünkü, FENERBAHÇELİYİZ.
*Birgün Herkes Galatasaraylı olacak,Kötü yola düşecek,Aklı başına gelecek,364 gün
Fenerbahçeye geçecek.
*Birgün Herkes FENERBAHÇELİ olmasın Bırakın da o şeref bize kalsın.


*Dünyada 2 Türlü İnsan Topluluğu vardır.Biri Fenerbahçeliler,Diğeri ise Fenerbahçeli
olduğunu bilmeyenler
*Yıllarca kahrolduk,dertten kederden,Bilsekki kellemiz kopar bedenden ,Aşkımız Harbiden,
Hemde derinden,Asla vazgeçmeyiz Fenerim senden.
*Sarının yanına Lacivert koydum,Yıllardır ben senin esirin oldum.Yağmurdada,Çamurdada,
yanında oldum.Fenerbahçe sen bizim herşeyimizsin,Eğlenelim arkadaşlar,Fener geliyor
Kadıköyde bu gece bayram oluyor.Şampiyonluk Bizimdir,Alem geliyor, Kaldırın Bayrakları , Efsane Dönüyor.


ATAM İZİNDEYİZ BİZDE FENERBAHÇELİYİZ



BÜTÜN FENERBAHÇELİLER HEP BERABER HEP BİR AĞIZDAN

Kalpleri fetheden Renkler
Yaşa Fenerbahçe
Türkün Kalbi sende atar
Yaşa Fenerbahçe
Mazinde bir tarih yatar
Yaşa Fenerbahçe
Ne mutlu seni sevene
Yaşa Fenerbahçe
Cihatlar,Lefterler,canlar,Fikretler
Hala sevilen birer abidedirler
Hiçbir Kulüpte olmayan bu dostluk
Yıllar yılı hep Şampiyon olduk
kalpleri fetheden Renkler
Yaşa Fenerbahçe
Türkün Kalbi sende atar
Yaşa Fenerbahçe
Mazinde bir tarih yatar
Yaşa Fenerbahçe
Ne Mutlu seni sevene
Yaşa Fenerbahçe
Maç yaparken sahada
Sarı Kanaryalar
Rakip Takıma krampon toplatır
Sıkı dur karşı defans Fener Geliyor
Şut ve gol ağları deliyor
Kalpleri Fetheden Renkler
Yaşa Fenerbahçe
Türkün kalbi sende atar
Yaşa Fenerbahçe
Mazinde bir tarih yatar
Yaşa Fenerbahçe
Ne mutlu senı sevene
Yaşa FENERBAHÇE

Hiç yorum yok: