25 Mayıs 2007 Cuma

Göztepe Tarihine Bir Ekleme

Benim Sevgili Dereden Tepeden Köşemin Kıymetli Dostları,Evvelki yazılarımda size Göztepe
hakkında ,Bildiklerimi,Unutupta hatırladıklarımı,hiçbir menfaat gözetmeden para kazanmak için
kitap yazmayıp,doğrudan sizlere ileteceğime söz vermiştim.Bu gün gene Göztepe hakkında sizlere bir görüşümü resim göstererek,anlatmak istiyorum.

Resime dikkatli baktığınızda Buhar Lokomotifli bir Banliyö Katarının bir İstasyonda beklediğini
görmektesiniz.Mevcut tek bir demiryolu hattının üzerinde bekliyen bu katar,Eski Göztepe İstasyonunda beklemektedir.İstasyona dikkatle baktığınızda ,buranın şimdiki istasyonun Müdür Lojmanı olduğunu anlayacaksınız.Benim çocukluğumda,çift hat olan demiryolu vardı.Demek ki bu resim 1920 lerden ,yani İmparatorluk devrinden kalma bir resim olduğunu tahmin etmekteyim. Babamın eski demiryolları mecmualarından okuyup aklımda kaldığına göre,Erenköyden,başlayıp Feneryoluna kadar uzanan bir rampanın olduğunu hatırlamaktayım.Hatta çocukluğumda belleğimde kalan şöyle bir tekerlemeyi de anımsıyorum.Sanki Lokomotiflerin ağzından söylenmiş gibi ,Tekerleme şöyleydi ; Haydarpaşa yokuşunu ine çıka,ine çıka,popom çıktı,popom çıktı,diye söylenirdi.Resime dikkatle bakarsanız Tren şimdi yüksekte kalan Lojmanların hizasında beklemektedir.Demek ki resim çekildikten sonraki yıllarda bu rampa kazılarak hat,Lokomotiflere büyük kolaylıklar sağlamıştır.Kazılardan sonra yüksekte kalan istasyon ,Sonraları Lojman olarak kullanılmaya başlandığından,Yeni bir istasyon yapımına geçilmiştir.


Şimdiki Tren İstasyonunun ne zaman yapıldığına dair,Arşivlerde bir resim ve bir malümata rastlanmamıştır.İnşallah benim gibi meraklı biri çıkarda bir araştırmayla ,Bir haber veya bir done verirse,Göztepe nin tarihine bir yatırım yapmış olmanın gururunu yaşar.Temennim budur,Şimdilik esenlikler diliyorum...

Hiç yorum yok: