27 Nisan 2007 Cuma

İnsan Sevgisi,Babalık Gururu ve Dodi..

Sevgili D.T ciler, Bu gün size Dodi yi anlatacağım.Diyeceksiniz ki Dodi nedir ? Dodi benim baba olarak evlat sevgisini tattığım bir duygunun Dodi ismiyle bütünleşen bir varlığın tanımıdır.
Dodi benim büyük evladım ,canım kızımdır.İnsanlar sevdikleri kimseleri küçük isimleriyle veya onlara taktıkları lakaplarla severler.Evlenmeden ve aile olmadan önce insanların sevgileri basma kalıptır.Siz isterseniz buna narsizm deyin,fakat bu sabit saplantılardan insanlar büyük vakıalar ve olgular karşısında bu
eski alışkanlıklarının afaki olduğunu,hakiki sevginin varlığına insan sevgisininbüyüklüğü karşısında bir anlam ifade etmekte ve sevgiyi esas anlamıyla anlamış bulunmaktadırlar.
Evlenen iki insanın meydana getirdikleri b u büyük eser sevgi olgusunu doruğa ulaştıran bu varlığın eseri olduğunu,ve hakiki sevginin evlat sevgisiyle bir kat daha pekiştiğini göstermektedir. Canımızdan bir parça olan evlatlarımıza v erdiğimiz sevgi tartı ibre
sinin daima eşit gösteren rakamı gibidir.İlk evladın verdiği heyecan da bambaşka bir husustur.Bir defa b aba denen olgunun anlamını kavramanın duygusu.
Yaratmak yalnız Allaha mahsustur.Ama sizin bir fani olarak dünyaya getirdiğiniz bir varlığın yaşamını,ömrünü biçmek,tabi ki Hakkı Taalanındır.Allah yarattığı bu varlığın sevgisini veren büyük yaratandır.Bundan yararlanmak insanlara kalmış bir husus olup,sevgiyi anlamak ve tatmak ta insanlara verilmiş bir mükafattır.

Benim Dodim 1964 yılının bir Nisan günü gözlerini dünyaya açtığında Bir Nisan şakası
gibi ailemize,yeni bir tat,yeni bir yaşam getirmiştir.Dünyaya gelen bu varlığı yetiştirmekte ebeveynlere verilmiş kutsal bir vazifedir.Düşünebiliyormusunuz meydana getirmiş
olduğunuz bu eserin tabi ki 4/4 lük olmasını istemek en büyük arzumuzdur.Ve bu gün
bu varlığın başarıları bizleri ne kadar sevindirmektedir.Dodim her çağında yaşından
büyük düşünen bir evlattır.Sevecendir,Otoriterdir,Titizdir,daima ailemize sevgiyi hatırlatan birey olarak benim en büyük gururumdur.Titizdir,benim tabirimle rüküştür.Giyimine çok dikkat eder,Makyajını çok güzel yapar.Bu güzellıkleri tatbik ederken de çok dikkatlidir.İlmine vakıf olarak yapacaklarına karar verirken,detaylarına kadar inerek onları tetkik eder,ve sindirir.ondan sonra kararlı bir şekilde tatbik eder.Bir kusuru vardır,Öbür Evladım gibi olmayıp,paraya pek önem vermez.Hani bir tabir vardır,yumruğu vurun lokmayı ağzından alın ,para onun için bir amaç değil,bir araçtır.Fedakardır.İş hayatında da çok başarılıdır.Onda birazda kendimden benzerlikler bulduğumdan kıvanç duymaktayım.Çalışırken başarılı olduğu kadar,da titiz olup Belediye nin en alt kademesinden en üst kademesine kadar olan insanların sevgileri ne mazhar olmuş ender kimselerdendir.
Ailesine çok düşkündür.Anne ve Babasının sıhhati onun için çok önemli bir husustur.
Anne ve Babasına daima yapacaklarını ve yapmamaları gereken şeyleri hatırlatır.Yalnız bir kusuru daha vardır,Fakat aynı hassasiyet bende de vardır.Bir kimseden soğuduğuzaman onu hiçbir şekilde affetmez.Ağzıyla kuş tutsanız onu defterinden silip atar.Kızımı anlatmak o kadar zor ki,onun nefes alışı bile,benim için büyük bir olaydır.Art niyeti olmayan daima iyilikler düşünen bu harıkulade insan benim kızımdır ve gurur kaynağımdır.
Bu günlere ulaşan Rayman Ailesinin dertlerini,sevinçlerini,acılarını paylaşan bir insan
olan kızım,Sevgisini herkesle eşit paylaşan bir gurur abidesidir. 2,5 yaşındaki kardeşi,Cüneyt in öldüğünde üzerine kapanıp,hüngür,hüngür ağlaması,onun o küçük kalbininfazla üzülmemesi için--- Ağlama kızım dediğimde gözlerini gözlerime dikerek,( Ben ağlamıyayım da kimler ağlasın baba ) diyen kızımın insan sevgisiyle dolu kardeş acısını yüreğinde daha küçücük bir yavruyken duyan 4/4 lük bir insandır.Onu hayatta başarılı ve zengin görmek en büyük temennimdir.Ben üçüncü kuşak Özer Rayman Ailesinde ıkı kişinin zengin olmasını isterim.Biri kendim.Biride kızımdır.Biz zengin olsak herkesi ortak gördüğümüzden kimsenin telaşa kapılmasına sebep yoktur.Yukarıda da bahsettiğim gibi para bizim için bir amaç olmayıp,bir araçtır.İnşallah zengin olursak o paraların canına okuruz dimi kızım.?


İşte böylece Rayman Ailesinin şafağını bir güneş gibi aydınlatan N.Dılek Rayman namı diğer Babasının Dodisini size dilimin döndüğü kadar anlatabildim.sanırım.Ama kızım hakkında düşündüklerim,bu yazdıklarımın yanında bir asuman,bir umman gibidir.Onu yazmak için onunla yaşamak lazımdır.Benim yaşım şu an 73 onu size detaylı birşekilde anlatsam ömrüm vefa etmez.Onu çok seviyorum,Onu bize armağan ettiği için yüce Allaha şükürler edip,burada son noktayı koyuyorum.Ve bütün Rayman Ailelerine uzun ömürler diliyorum.

1 yorum:

noodles kalafatt dedi ki...

ne güzel duygular bende kızlarıma papiş(ceren 'ime),ve serçe (ayça'ma) diyorum herhalde söylediğiniz gibi tüm babalarda var bu :)