9 Ekim 2008 Perşembe

Minik Serçe Büyük Primadonna Sezen Aksu

Türk Pop Müziğinin dört Divasından biri olan Sezen Aksu,Hemcinsleri olan Ajda Pekkan Nükhet Duru ve Nilüferden farklı meziyetleriyle temayüz etmiş kişiliğiyle,benim şahsi görüşümle,Pop Müziğimizin Pirimadonnasıdır.Söz, Müzik ve yorumuyla Arkadaşlarına fark atan bir kişiliğe sahip olan Sezen Aksu Haklı olarak bu şöhretiyle herkesi kıskandıran büyük sanatçılarımızdan biridir.
SEZEN AKSU - Gerçek adı ( Fatma Sezen Yıldırım Doğum Tarihi 13 Temmuz 1954 Sarayköy-Denizli ) Pop Müziği Şarkıcısı, Anne ve Babası öğretmen, Besteci,Söz yazarı,Şarkıcı ve Sanatçı olan Sezen Aksu, İzmir Kız Lisesi ve Babasının ısrarı ile girdiği Ege Üniversitesi Zıraat Fakülteside dahil olmak üzere eğitim sürecini İzmirde sürdürdü. Sezen Aksu Profesyonel yaşama ilk 45 liğini çıkardığı 1975 yılında adım attı.




KAÇ YIL GEÇTİ ARADAN

Nolur Sormasınlar bana
Nolur söyletmesinler derdimi
Saklarım ben onu kendime
Yerim kendi kendimi
Akıyorsa yaşlar Gözümden
Dinmiyorsa bir türlü gece gündüz
Karardıysa bütün dünya
Vardır elbet bir sebebi
Kaç yıl geçti aradan ayrı ayrı
Bitsin artık bu hasret buluşalım gayrı
Benim bütün derdim özlem
Biliyorum Kavuşur böyle seven
Biz bir elmanın iki yarısıyız
O en çok sevdiğim ve ben.

SEN AĞLAMA

Hasret oldu ayrılık oldu
Hüzünlere bölündü saatler
Gördüm sarkan iki damla yaş
Ayrılıkda sevgiyle beraber
Bir şarkı bir şiir gibi
Yaşadım canım acıları
Senden bana hatıra şimdi
Sakladığım sevgili kederler
Bir sır gibi saklarım seni
Bir yemin bir gizli düş gibi
Ben bu yükü taşırım sen git
Git acılanma ----------
Sen ağlama dayanamam
Ağlama göz bebeğim sana kıyamam
Al yüreğim senin olsun
Yüreğim bende kalırsa yaşıyamam.




8 Adet 45 lik, 3 tane Single ve 27 Albüme imza atan sanatçı, 15 e yakın Albümde de konuk sanatçı olarak yer aldı. Öte yandan 40 a yakın derleme Albümde eserlerine yer verdi. Şarkıları 100 ü aşkın farklı yorumcu tarafından seslendirildi.2006 yılında şarkı sözleri Eksik Şiir adlı kitapta toplandı.Sanatçı Ajda Pekkan, Nilüfer, Nükhet Duru ile birlikte Müzik Eleştirmenleri ve Dinleyicileri nezdinde Türk Pop Müziğinin dört divasından biri olarak kabul edilmektedir.

KAYBOLAN YILLAR

Dönüşü yok beraberce karar verdik ayrılmaya
Alışmalı Arkadaşca yolları ayırmaya
Şimdi artık gözyaşları gereksiz akmamalı
Alışmalı kendi yaramızı kendimiz sarmaya
Şimdi artık kelimeler yetersiz anlamı yok
Yitirmişiz anılarla beraber faydası yok
Gel bunları bırakalım artık bir tarafa
Gerçeği görmeliyiz dostum başka çaresi yok
Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler
Şimdi bana seninle bir ömür vaad etseler
Şimdi bana yeniden istermisin deseler
Tek bir söz bile söylemeye hakkım yok.

GÖLGE ETME

Kimselere inancım kalmadı benim
Dost bilip sevdiklerimden elaman dedim
Beni benden alıp da gidenler arasında
En büyük ızdırabı çektiren sendin
Haydi artık çek git yoluna
Bıkmışım dertten
Gölge etme başka ihsan istemem senden
Ben gönlümün sultanı başının tacı
Sense kahraman aşık usta yalancı
Şimdi geride kaldı sen ve senin gibiler
Ve yalan dostlukların verdiği acı.




Oyunculuk alanındada çeşitli çalışmaları bulunan Sezen Aksu,Serçe Albümünün yayınlandığı,1978 yılında ilk sinema denemesini gerçekleştirdi.Yönetmenliğini Atıf Yılmazın yaptığı Minik serçe filminde Bulut Arasla Başrolü paylaştı. 1981 de Adile Naşit,Şener Şen ve Altan Erbulak ile, Sezen Aksu Gazinosu,1986 yılında Bin yıl önce,Bin yıl sonra Müzikallerinde rol aldı. Daha sonra 1989 da ikinci filmi olan Büyük yalnızlık'ı Yavuz Özkanın yönetmenliğinde Ferhan Şensoyla başrolü paylaşarak çekmiştir. Sertab Erener,Harun Kolçak, Aşkın Nur Yengi,Levent Yüksel,Işın Karaca gibi birçok ismi müzik piyasasına kazandırmıştır.Ayrıca 1981 doğumlu Mithat Can Özer isimli oğlu bulunmaktadır. Fen Bilgisi Öğretmeni ve Selanikten mübadelede gelen bir Aileden olan Şehriban Hanım Annesi, Matematik Öğretmeni olan Sami Bey de Babasıdır.Sezen Aksunun Nihat isminde bir erkek kardeşi vardır. 3 Yaşına kadar Denizlide büyümüş daha sonra Ailesiyle İzmire taşınmışlardır.Gençlik yıllarında birçok sanat dalına merak salan Aksu,Cengiz Bozkurttan bir süre resim dersleri aldı.Tiyatro ve dans derslerinide bu süreye sığdırdı.1970 Yılında Haftasonu dergisinin açtığı Altın Ses yarışmasında 6. oldu.Ama Nilüfer aynı yıl birinci oldu.ve Sezen Aksudan önce üne kavuştu. 1973 yılında Ege Üniversitesi Zıraat Fakültesine girdi.




1974 ün kasım ayında Ali Engin Aksu ile evlendi 1975 e girerken piyasaya çıkan ilk 45 liğinin adı Haydi Şansımdı, 1975 yılında içinde kendi şarkılarının yer aldığı 45 liği yaşanmamış yıllar, kusura bakma yı çıkardı.Kendisini uzun süre plak 45 likler listesinde bir numara yapacak 3 ncü 45 liği olmaz olsun vurdumduymazı 1976 yılında çıkardı. 2005 yılının en iyi pop müziği kadın solisti,Altın Kelebek 2005 Tv.yıldızları yarışması,2007 en iyi türk pop müziği kadın solisti,Power
türk müzik ödülleri 2007.Dereden Tepenin kıymetli Dostları gelin şimdide Sezen Aksunun seslendirdiği güzel eserlerinin en önemlilerinden birkaçını sıralıyalım. Türk Pop yıldızı Starımıza başarılar diler,Bizlere daha nice güzel eserler vermesi dilekleriyle kendisine sıhhat,saadet
ve mutluluklar dileriz.




GERİ DÖN

Alışırım zannettim yokluğundan acılanmam
Vazgeçmek zor senin o büyülü tuhaf sıcağından
Dön demeye utanırım zavallı korkularımla
Arkasına saklandığım gururumdan
Geri dön geri dön,ne olur geri dön
Uzanıp tutuver elimi
Utanır diyemem ne olur geri dön 1-2
Ah olurda birgün sende özlersen
Olurda birgün sende gözlerimle buluşmayı istersen
Uzanıp tutuver elimi birgün
Utanır diyemem ne olur geri dön
Herşey bana seni hatırlatır unutmak isterken
Utanırım hep o acılı şarkılarla ağlarken
Bazan bir dost yada bir çiçekle evime gelirsen
Herşey seni hatırlatır da yeniden.
Geri dön geri dön,ne olur geri dön
Uzanıp tutuver elimi bir gün
Utanır diyemem ne olur geri dön 1-2
Ah olurdairgün sende özlersen
Olurda birgün sende gözlerimle buluşmayı istersen
Uzanıp tutuver elimi birgün
Utanır diyemem ne olur geri dön
Geri dön,geri dön,ne olur geri dön 1-2

ADA VAPURU

Ada vapuru yandan çarklı
Bayraklar donanmış cafcaflı
Simitci,Kahveci,Gazozcu
Şinanayda yavrum şina şinanay
Şinanay şinanay hopa şinanay
Esdirir de ada yeli esdirir
Seni sevindirir beni küsdürür
Lüküs kamarada kimler oturur
Şinanay---------
Müslümanı,Yahudisi, Urumu
İsporcusu ihtiyarı veremi
Kiminin saçı uçar kiminin eteği
Şinanay---------

GİT

Mademki istiyorsun öyleyse durma git
Beni düşünme rahat ol yalnız kalabilirim
Sende bilirsin hiç bir acı sonsuza dek sürmez
Hatta heran yeniden sevebilirim
Olmazdı bende biliyorum haklısın haydi git
Korkma seninle gerçekten dost olabilirim
Aslında bende uzun zamandan beridir sana
Ayrılmak istediğimi söylemedim haydi git
Git,gitiGitme dur ne olursun
Gitme kal yalan söyledim
Doğru değil ayrılığa daha hiç hazır değilim
Aramızda yaşanacak yarım kalan birşeyler var
Gitme dur daha şimdiden deliler gibi özledim
İkimiz içinde doğru olan böylesi git
İnan bana sandığın kadar üzgün değilim
İçimde yepyeni bir hayata başlamanın
Sevinci ve heyecanı var artık git.




KARDELEN

Ne senden fazlayım
Ne senden az
Aynı macerada ayrı biraz
Gözle biçim biçim
Kalple onlar için
Ayrı gayrı olmaz
Sen yoksan ben hiçim
Aç kardelen aç
Dağın olayım suyun olayım
Göğün olayım aç
Her çiçeğin kar altından
Güneşe giden masalından
Yaşamak yeniden tazelenir
Yeniden anlamlanır
Işığa uzanırken kardelen
Kış rüyasından
Ümidin mucizesiyle
Sevince uyanır.

KESKİN BIÇAK

Geldim yarım
Kaldım yarım
Neydi ne oldu şu tez canım
Ertelendim hayattan
Sevdim yarım
Derken bu gün olmazsa,olur yarın
Kendimden kaçak
Yarim keskin bıçak
Nerde bende o yürek
Yardan cayacak
Hep köşe bucak
Ben bu dünyayı anlıyamadım
Niyetlendim de Altından kalkamadım.

İKİNCİ BAHAR

Gamze gamze bir gülüver şimdi
Beni göğsüne alıver şimdi
Mevsimi geldi susadım aşka
Benimle bir bütün oluver şimdi
İkinci bahar yaşıyor ömrüm
Gel benim yarim oluver şimdi
Seni gül gibi öpe koklaya
Gözümden,dilimden sakınır,saklar
Bu günki aklımla severim şimdi
Şiirler şarkılar söyliyerek
Mehtabı birlikte seyrederek
Benimle bir rüya kuruver
İkinci bahar yaşıyor ömrüm
Gel benim yarim oluver şimdi
Seni gül gibi öpe koklaya
Gözümden,dilimden sakınır saklar
Bu günki aklımla severim şimdi



Hiç yorum yok: