20 Mart 2009 Cuma

Türk Sanat Müziği'nin Altın Seslerinden - Emel Sayın

Emel Sayın (20 Kasım 1940) Türk Sanat Müziği Yorumcusu. Dört kız çocuğu olan bir Ailenin en büyük çocuğudur. (Emel, Şenel, Fatoş, Hülya) Emel Sayın 13 yaşında Arif Sami Toker den Müzik dersleri almaya başladı. Tokerin yetiştirdiği en ünlü yetenekli Sanatçı olarak kabul edilmektedir. Üç yıl Münir Nurettin Selçuk'tan ders alarak Müzik eğitimine devam etti. Keşan Ortaokulu ve Çapa Lisesinden mezun olduktan sonra üç yıl süresince İstanbul Belediye Konservatuarı (Beşiktaş) Şan Bölümünde, Fransa da zamanında Münir Nurettin Selçuk'a da Hocalık yapmış olan Şan Hocası Alex Rosenthal dan dersler aldı. Muhittin Sadak'tan da solfej dersleri aldı.Dönem Arkadaşları Mine Mater, Erkin Koray ile ayni solfej sınıfında idiler.Bu arada Hürriyet Haber Ajansının açtığı yarışmada Münir Nurettin Selçuk'a ait ağır bir klasik okuyarak Ses Kraliçesi seçildi.




Henüz 17 yaşındayken Ankara Gençlik Parkında Necdet Yazarın Gazinosunda ilk defa sahneye çıktı. 1963 yılında Ankara Radyosuna sınavla solist olarak girdi ve yaklaşık yedi yıl hizmet verdi.Ankara seyircisi karşısında sahne tecrübesi kazanan Sanatçı,Egemen Bostancının teklifiyle İstanbul Müzik piyasasına transfer oldu ve Lalezar Gazinosunda Assolist olarak sahne almaya başladı. Bu arada İstanbul Radyosuna geçti ve İstanbul a yerleşti.İstanbul a gidişiyle yoğun bir çalışma dönemine giren Emel Sayın pek çok Müzik Albümünün yanı sıra Sinema Filmlerinde de rol aldı. Ancak 1970 lerin ortasından itibaren Yeşilçam da başlıyan sex filmleri furyası nedeniyle sinemadan uzaklaşarak yalnızca Müzikle ilgilenmeye başladı.2001 yılında Mehmet Ali Erbil'le birlikte Aşkım,Aşkım adlı Tv. dizisinde rol aldı. Daha sonra Kanal D de karınca yuvası adlı dizide rol aldı.Mavi Boncuk adlı filmi Tarık Akan'la oynadığı en güzel eserlerdendir.



40 yıla yaklaşan sanat hayatı boyunca Türkiyenin el üstünde tuttuğu sanatçılardan biri oldu. Emel Sayın. Koylara ismini veren mavi gözleri, (Marmaris - Datça arasında yer alan Ülkemizin eşsiz koylarından biri ' Emel Sayın' koyu ismini taşır. ) Sarı saçları, Hanımefendi kişiliği, Güleryüzü, Sıcak kişiliği ve Bülbül sesiyle Tüm Türk Halkının gönlünde taht kurdu. Bugüne değin bu özellikleriyle hep gündemde oldu.Şimdi de Türk Sanat Müziği yorumcumuz Kıymetli Sanatçı Emel Sayının okuduğu eserlerden seçtiğim şarkılardan bir demet sunuyorum, Kendilerine uzun ömürler dilerken,daha nice yıllar o güzel sesinin şakımasını diler , Bir dahaki konumuzda buluşmak üzere şen ve esenlikler dilerim.



ARTIK BU SOLAN BAHÇEDE

Artık bu solan bahçede Bülbüllere yer yok
Bir yer ki sevenle sevilenlerden eser yok
Bezminde kadeh kırdığımız sevgililer yok
Bir yer ki sevenle sevilenlerden eser yok.

AYNALAR

Harmanım ben harmanım
Kırk satırlık fermanım
Yok dizimde dermanım
Eyletmen beni
Söyletmen beni
Ağlatman beni
Aynalar aynalar
İster Anam darılsın
İster Babam darılsın
Vuran elim kırılsın
Hüznüm sizde görünür
Saçım beyaz örülür
Yaşarkende ölünür
Söyletmen beni
Ağlatman beni
Aynalar aynalar
Yüzümde hep çizgiler
İçimde hep ezgiler
Uçup gitti seneler
Eyletmen beni
Söyletmen beni
Ağlatman beni
Aynalar aynalar

AT KADEHİ ELİNDEN

Bu gece son gecemiz
Acı günler yakında
Bir ömür böyle geçti
Olamadık farkında
At kadehi elinden
Bin parçaya bölünsün
Dökülsün meyler yere
Hatıralar gömülsün
Dolu dolu içerdik
Kadehlerde aşkı biz
Güneş bize doğardı
Ne mutluyduk ikimiz

TANRIM BENİ BAŞTAN YARAT

Gülmeyecek bu yüzü
Neden verdin bana yarab ?
Ya birazcık neşe ver
Ya beni baştan yarat
Hep terketti sevdiklerim
Paramparça dünyam benim
Sende kaldı ümitlerim
Paramparça dünyam benim
Baştan yarat ellerimi
Baştan yarat gözlerimi
Baştan yarat şu kaderimi
Tanrım beni baştan yarat
Yaktın bağrımda közleri
Dinlettin acı sözleri
Verdin bu ağlar gözleri
Tanrım beni baştan yarat

BAK YEŞİL YEŞİL

Kapat gözlerini kimse görmesin
Yalnız benim için bak yeşil yeşil
Gözlerin kimseye ümit vermesin
Yalnız benim için bak yeşil yeşil
Seni öyle sevdim ölürcesine
Tanrının yazdığı şiircesine
İçimden geçeni bilircesine
Yalnız benim için bak yeşil yeşil



MAKBER

Her yer karanlık pür nur o mevki
Mağrip mi yoksa Makber mi ya rab
Ya habgah-ı dilber mi ya Rab
Rüya değil bu ayniyle vaki
Kabri çiçekten bir türbe olmuş
Dönmüş o türbe bir haclegahe
Bir haclegahe dönmüşse türben
Aç koynunu aç Maşukanım ben

MAVİ BONCUK

Şu Dünyada sevgi büyük ihtiyaç
Herkes sevmeye sevilmeye muhtaç
Herkesle dost ol, Herkesle Arkadaş
Ömrümüz geçiyor bak yavaş yavaş
Onda bunda şundadır
Şunda bunda ondadır
Mavi boncuk kimdeyse
Benim gönlüm ondadır

DOYMADIM SANA

Doymadım sana Ağlarım
Ah ederek yana yana
Geç buldum,çabuk kaybettim
Hicran oldu hayat bana
Geç buldum çabuk kaybettim
Hicran oldu hayat bana
Ahhh Al vurdu felek çaresi yok
Acısın Allah bana
Geç buldum çabuk kaybettim
Hicran oldu Hayat bana

AH BU ŞARKILARIN GÖZÜ KÖR OLSUN

Öyle dudak büküp hor gözle bakma
Bırak küçük dağlar yerinde dursun
Çoktan unuturdum ben seni çoktan
Ah bu şarkıların gözü kör olsun
Güzelse güzelsin yok mu benzerin
Goncadır ilk hali bütün Güllerin
Aklımda kalmazdı yüzün,ellerin
Ah bu şarkıların gözü kör olsun
Bir gülüşün var ki kaş çatar gibi
En sıcak sözlerin azarlar gibi
Hiç bağlanırmıydım çocuklar gibi
Ah bu şarkıların gözü kör olsun
Sonunda tuz bastın gönül yarama
Nice Dağlar koydun nice arama
Seni terkedipte gitmek var ama
Ah bu şarkıların gözü kör olsun


KEMANCI

Unutulmaz bu acı
Dertli dertli çal kemancı
Her aşkta hüsran oldu gönül
Bilmem bu kaçıncı
Halime bak dertli çal
Kemancı başımın tacı
Gitme bu gece benimle kal
Benim halim çok acı
Değiştin Kemancı
Neden efkarlı çalmıyorsun
Benim Dünyam yıkılmış
Sende mi acımıyorsun
Gözümden kaçmıyor
Benden birşey saklıyorsun
Yeter artık derken
Kemancı neden Ağlıyorsun

SUS KALBİM SUS ARTIK YETER

Bu ne acı bu ne keder sus kalbim sus artık yeter
Bu dert ölümdende beter, sus kalbim sus artık yeter
Hainde merhamet olmaz zulmünden kimse kurtulmaz
Sabretmeyen sefa bulmaz, sus kalbim sus artık yeter

BAŞIBOŞ SAATLERDE

Başıboş saatlerde alırım koynuma sevgilimi
Başıboş saatlerde çözülür ipleri Dünyanın
Başıboş saatlerde kararır gözleri sevdanın
Başıboş saatlerde alırım koynuma sevgilimi
Onsuz olmaz çok çalıştım
Dayanamam çok çalıştım
Birgün olmazsa birgün Mutlaka

ŞARKILARA SORDUM

Kumruları dinledim susuverdiler
Rüzgarları bekledim sensiz estiler
Seherleri özledim hiç gelmediler
İzlerini nerede bulurum senin
Şarkılara sordum söylemediler
Anılara yalvardım bilemediler
Ufukları aradım görünmediler
İzlerini nerede bulurum senin
Bulutlar benim gibi hep ağladılar
Dertlerin gönülleri hep dağladılar
Özlemlerin sel olup çağladılar
İzlerini nerede bulurum senin
Şarkılara sordum söylemediler
Anılara yalvardım bilemediler
Ufukları aradım görünmediler
İzlerini nerede bulurum senin



TALİHİN ELİNDE OYUNCAK OLDUM

Talihin elinde oyuncak oldum
Kader böyle imiş buymuş alın yazım
Zalim elinden sarardım soldum
Şimdi gönlü kırık yaralı kuşum
Ömrümce gülmedim yanarım inan buna
İsterim artık kader gülsün bana
Gençliğim geçti yazık ızdıraplar içinde
Acaba birgün acaba birgün gülecekmiyim
Sensiz geçen günler karanlık gecedir
Gel sensiz yaşamak bitmeyen işkencedir
Beklerim yolunu ömür boyunca
Adın dilimde heran bir hecedir

O BENİ BİR BAHAR AKŞAMI

O beni bir bahar akşamı terk edip gitti
Ne o geri geldi, ne bu ömür bitti
Nerdesin,nerdesin yeşil gözlü meleğim
Nerdesin,nerdesin şirin sözlü meleğim
Ne olur bir bahar akşamı sen bana dönsen
Yine benim olsan, yine beni sevsen
Gel bana dön bana, yeşil gözlü meleğim
Dön bana, gel bana şirin sözlü bebeğim

SEVGİLER YAĞSIN

Susamış topraklar gibi gönüller
Tükenmiş yok olmuş nerde sevgiler
Hasret kalan gönül söyle ne dinler
Gökten yağmur değil sevgiler yağsın
Bırakın gönüller sevgiye kansın
Yalnızlık silinsin dertler tükensin
Gülmeyen dudaklar gülsün istersin
Belki benim gibi sende dilersin
Gökten yağmur değil sevgiler yağsın
Bırakın gönüller sevgiye kansın

MİHRABIM DİYEREK SANA YÜZ VURDUM

Mihrabım diyerek sana yüz vurdum
Gönlümün dalında bir yuva kurdum
Yıllardan beridir yalvarıp durdum
Sevgilim demeyi öğretemedim
Gönlümde sevgime yer vermedinde
Yaban Gülleri hep derledinde
Ellerin ismini ezberledinde
Bir benim adımı öğretemedim
Sonunda hicranı öğrettin bana
Ben sana sevmeyi öğretemedim

AYRILAMAYIZ ARTIK

Ayrılamayız artık
Bir yerde ümit biter
Solar Laleler Güller
Aşk yalan inan buna
Perişan hep Gönüller
Ayrılamayız artık
Gitmeliyim bu yerden
Saadet diliyorum
Sana Beyaz Güllerden
Taptım sana çok sevildim
Hep böyle kalacağım
Senin mutlu hayatına
Uzaktan bakacağım



Hiç yorum yok: