11 Eylül 2010 Cumartesi

Edebiyatımızın Ölmezlerinden - Özdemir Asaf (1923-1981)

Özdemir Asaf Arun Cumhuriyet dönemi Türk Şairlerinden. 11 Haziran 1923 yılında Ankara'da doğdu, 28 Ocak 1981 yılında istanbulda öldü. Asıl Adı Halit Özdemir Arun dur. İlk öğreniminin bir bölümünü GS Lisesinde yaptı. 1942 yılında Kabataş Erkek Lisesinden mezun oldu.İstanbul Üniversitesinde önce Hukuk Fakültesine sonra İktisat Fakültesi ve Gazetecilik Enstitüsüne devam ettiysede 1947 de Yüksek öğrenimini yarıda bıraktı.Bir süre sigorta prodöktörlüğü yaptı.Zaman ve Tanin Gazetelerinde çevirmen olarak çalıştı. İlk yazısı 1939 da Servetifünun-Uyanış dergisinde çıktı.1951 de Sanat Basımevini kurarak Matbacılık yaşamına girdi.Kendi şiir kitaplarını bastı. 1955 te Yuvarlak Masa yayınlarını kurdu.


İkilikler ve dörtlüklerden oluşan ilk şiirlerinde yoğun bir söyleşi özelliği göze çarpar.İnsan toplum ilişkilerine yönelik temaları konu edinerek düşündürücü bir şiir evreni kurmuştur. Duygu ve düşünce yoğunluğuyla birlikte alay ve taşlama şiirine egemen olan ögelerdir.Çok kullandığı sevgi, ayrılık,ölüm temaları son dönem şiirlerinde giderek yerini kaçış ve umutsuzluğun tedirginliğine bırakmıştır. Batı şiiri ve geleneksel Türk şiirinden yararlanarak verdiği bileşim sanatını zenginleştirip geliştirmiştir.


Şairin yapıtları ise - Dünya kaçtı gözüme (1955) Sen sen sen (1956) Bir kapı önünde (1957) Yuvarlağın köşeleri (1961) Yumuşaklıklar değil (1962) Nasılsın (1970) Çiçekleri yemeyin (1975) Yalnızlık paylaşılmaz (1978) Bir kapı önünde 81982) ölümünden sonra. Benden sonra mutluluk (1983) ölümünden sonra.Şairin 143 adet şiirinden bazıları sırasıyla - Aşk, Bir şeyin adı, Biri, Çırılçıplak, Düello, Evrensel Balad, Geldim, Kalan, Kalmak Türküsü, Kelimeler, Kendisini anlatmış, Kocaman, Kolay,Lavinia Noktasız, sana, Şiir, Öğüt, Yalın, Ve Yuvarlağın köşeleridir.Aziz Dostlarım şimdide sizlere Büyük Şairin yazdığı Aşk şiirlerinden bir demet sunuyorum.


AKIL GÖZÜ

Seni bulmakdan önce aramak isterim
Seni sevmekten önce anlamak isterim
Seni bir yaşam boyu bitirmek değilde
Sana hep hep yeniden başlamak isterim

AŞK

Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin
Kocaman Denizlerde ender bir Balık gibisin
Bir ısıtır bir üşütür bir ağlar bir güldürür
Sen hem bir hastalık hemde sağlık gibisin

AŞK ŞARKISI

Ellerini ver öpeceğim
Binlerce el içindeyim
Şu beyaz çizgilerden gideceğim
Ellerini ver Ellerini
Seni öldüreceğim

Gözlerinden gireceğim
İçinde yer edeceğim
Sana oradan sesleneceğim
Ellerini ver ellerini
Seni öldüreceğim


BU SEVGİDİR

Onun güzelliğini herkes görüyorsa o bence az güzeldir
Herkes biliyorsa o bence hiç güzel deüildir
Onun güzelliğini yalnız ben görüyorsam bu sevgidir
Yalnız ben biliyorsam bu Aşktır
Hiç kimse görmüyorsa bu yalnızlıktır

BAŞKA FREKANS

Vurdun, acısı daha geçmedi
Biliyorum geçecek
Ama öyle ağır konuştun ki ardından
o gittikçe geçecek

ÖZET

Seni büyük buldum anladım
Seni güzel buldum korudum
Seni küçük buldum uyardım
Seni yakın buldum uyudum
Biri yanlış idi unuttum


İSTİYORUM

Rüzgar mı dedim
İsterim ki saçların dağılsın
Gece mi dedim
Hemen düşüncelere dalmalısın

Aşk der demez
Kalbin hızla çarpmalı
Sabah,dememe kalmadan
Uyanmalısın

SENİ SEYREDERDİM

Saçların uçuşurdu rüzgardan
Yanından seni seyrederdim
Güneş yakardı, Deniz yanardı
Sen konuşurdun dinlerdim

Gülerdin
Susardın, Düşünürdün
Benimle el ele yürürdün
yol biterdi

Görmezdim seni
Zaman yıl yıl geçerdi
Uzaktan çok uzaklardan
Seni seyrederdim

2= 1

Kim o deme boşuna
Benim Ben
Öyle bir ben ki gelen kapına
Baştan başa sen


İSİMSİZ

Biri sana sorarsa
Sana beni sorarsa
gitti dermisin
Gittiğimi söylermisin
Gidiyorum ben sana
Benimle gelirmisin

BİR BİR

Seni bende beni sende arıyorlar
Beni senden seni benden tanıyorlar
Bir bir birim gibiyiz tümünün gözünde
Yarımlarımızı bütün sayıyorlar

LAVİNİA

Sana gitme demiyeceğim
Üşüyorsun ceketimi al
Günün en güzel saatleri bunlar
Yanımda kal

Sana gitme demiyeceğim
Genede sen bilirsin
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyliyeyim
İncinirsin

Sana gitme demeyeceğim
Ama gitme Lavinia
Adını gizliyeceğim
Sende bilme Lavinia

Hiç yorum yok: