27 Eylül 2008 Cumartesi

Türk Radyo ve Televizyon Sunucusu-Gazeteci-Maç Spikeri-Muhabbet Ustası Halit Kıvanç

Halit Kıvanç 1926 Yılında İstanbulda doğdu. Türk Radyo ve Televizyon Sunucusu.Gazeteci,eski maç Spikeri.Türkiyenin en ünlü ve en uzun süreçalışmış sunucularındandır. Yazar ve Müzisyen Ümit Kıvaç ın babasıdır.Orta öğrenimini Pertevniyal Lisesinde,Yüksek öğrenimini İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde tamamladı. Hürriyet,Milliyet,Güneş,Tercüman başta olmak üzere çeşitli gazete ve dergilerde yazar ve yönetici olarak üst düzey görevler aldı.




1953 te Alp Zirek, ve Halit Talayer ile birlikte,Memleketimizin ilk günlük spor Gazetesi ( Türkiye spor) Gazetesini çıkardı. Bir yıla yakın ünlü yayın Kuruluşu BBC de çalıştı. TV.nin birçok yayınında ilklerin adamı oldu. Olimpiyatlar ve birçok Uluslararası karşılaşmalarda sunucu olarak görev aldı.Dünya Kupasını Televizyondan sunan ilk Türk Spikeridir.10. Dünya kupası Finallerini Radyo ve TV de nakletmiştir.Sunuculukta 50 yılını 2005 te bir jübileyle kutlayan Kıvanç, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti TSYD ve diğer kuruluşların düzenlediği yarışmalarda 200 ün üzerinde ödül aldı. 1983 yılında Cumhurbaşkanlığı Kupası maçıyla maç Spikerliğine veda etti.
Yazar, Spiker,Sanat adamı olarak kabul edilen Halit Kıvanç, Türk Halkına temiz bir türkçeyle saygın ve eğitici çalışmaları ile hizmet vermesinden dolayı, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi tarafından kariyer dalında büyük ödüle layık görüldü.




Kıvanç halen NTV Televizyonunda Pazar günleri Halit Kıvanç la Ustalar adlı söyleşi Programını sunuyor. Koyu bir Fenerbahçe taraftarı olan Halit Kıvanç halen Fb. Tv. de yayınlanan Efsanenin yeni yüzyılı isimli söyleşi programını sunmaktadır.Meksikada Peleyi, İspanyada Ole'yi, Arjantinde Voleyi,Lüx otelde Baloyu, Şahane konserde soloyu,Tiyatroda Galayı,Folklorda halayı, Kaç törende kaç olayı sunmuşum da sunmuşum, İşte size anılarım;Bana herzaman sorarlar niye Fenerbahçelisin kabul etmeyebilirdiniz neden Fenerbahçeli oldunuz ?Fatih doğumluyum,Mahallede çocuklarla top oynardık.Ama Mahallemizde büyük Ağabeyler vardı.Sonra onlar gittiler büyük takımda Antramana çıktılar.Hatta bir tanesi de o takımda oynadı.O Takım Fenerbahçeydi.Mahalledeki Ağabeyler Beşiktaş yada Galatasaraylı olsaydı bende olabilirdim.Bizim çocukluğumuzda böyleydi. Tek faktör bumuydu ? diye sorduklarımda cevabım şöyleydi ;Rahmetli Amcamın ve Oğullarının evi Kadıköyde Fenerbahçe Stadının çok yakınındaydı.Fatih ten Kadıköy e geçtiğimizde 5-6 yaşındayken beni gezmeğe diye Fenerbahçe Stadına Antraman seyretmeye götürürlerdi.İlk gördüğüm forma Sarı Lacivert oldu.




Ötmeyen Kanaryalara Halit suyu hikayesi ,Bu Rahmetli Altan Erbulakla uydurduğumuz bir hikayedir.Dokuz aylık konuşmuşum ve susmuşum,Yandaki komşu, Kafesiyle birlikte Kanaryayı getirmiş,Kanaryanın suyunu içerse çocuk konuşur demişler, Ben bu fıkrayı İzmir Fuarında anlattım. Ellerinde şişelerle ciddi anlamda konuşma problemi olan çocukları görünce fıkrayı sahnede programdan çıkardım.Rahmetli Altan Erbulak ile Sahnede şow yaparken kullanırdık.Altan Halit Çocukken kekemeymiş,10 yaşına kadar konuşmamış,gelin görün ki şimdi ötmiyen kanaryalara Halit in suyunu içiriyorlar.Ama Halit eğer kekeme olsaydı,nasıl maç anlatırdı,diye harıkulade anlatırdı.Artık hatıra olarak kaldı.




Bu güne kadar 30 adet kitap yazdım. Futbol kitapları da var.Biryandan da TÜRVAK ta ders veriyorum.Fenerbahçe TV de Belgesel Talk-Show Yapıyorum. O programda Aslan Kaplan Fener diye anlatmıyorum. Beşiktaşlı Baba Hakkının adı geçiyor,o noktada yeni kuşakları bilgilendirecek detaylarını anlatıyorum.Magazin ile içiçe durumum oldu.Türkan Şoray ı ilk kez sahneye çıkaran benim.Fitaş ta halkın içinde ödül almak için ilk çıktığında mikrofonda ben vardım. Öte yandan 1976 yılında İzmir Alsancakta bir konserde ( Şu küçük kızı anons edermisin ? ) dediler, Kağıda ismini yazdılar,Anons ettim.Adı Sezen Aksu idi.





81 Yaşında hala koşturuyorum. Allahın bir lutfu olacak Sıhhatim yerinde,Tabi bunda çalışmanında etkisi var.Sigarayı 35-40 sene önce bıraktım.Alkolü ise ölçülü kullanırım.
Büyük Üstat Halit Kıvanç ,Ben profilinizi köşemde elimden geldiği kadar anlatmağa çalıştım. Bir kusur ettiysek affola,Son söz olarak sizi canı gönülden kutlayan bir hayranınız olarak ,sizi şöyle ifade edeceğim.İstanbulda ilk Televizyon Yayınlarının yapıldığı Teknik Üniversite Stüdyolarının değişmez ismiydi, Halit Kıvanç,kendi çizgisini çizerken hiçbir zaman taklitçiliğe kaçmayan,Yılların eskitemediğin ve eskitemeyeceği Büyük Üstat daha nice senelere Mutluluklar Dilekleriyle.



Hiç yorum yok: