22 Kasım 2008 Cumartesi

Pop Müziğinin Kraliçeleri - Candan Erçetin

Candan Erçetin 10 Şubat 1963 te Makedonya Göçmeni bir Aile tarafından, Kırıkkalede doğdu.
İlkokulu Kırıkkalede geçirdi. Erçetin 11 yaşında İstanbula gitti. ve burs sınıfına katıldı ve Galatasaray Lisesini kazandı. 11 yaşında Ailesini terketti. 1978 de İstanbul Belediyesi Şan okuluna gitti. ve şan dersleri aldı. 1986 Norveç Osloda düzenlenen Eurovision Şarkı yarışmasında Klıps ve Onlar Gurubu bünyesinde Halley şarkısını seslendirerek Türkiyeyi temsil etti. Candan Erçetin Galatasaray Lisesinde Müzik Öğretmenliği yapmaktadır. Candan Erçetinin Müzik Kariyeri - Temmuz 1995 de Hazırım adlı ilk Albümünü piyasaya sürdü 1996 Temmuzunda Rumelihisarında konserler verdi. Haziran 1997 de Çapkın adlı 2. Albümü piyasaya girdi ve yalan adlı şarkısı ile oldukça yoğun bir dinleyici kitlesi elde etti.






YALAN

Geri döndüren gördün mü geçmişi
Boşa soldurdun o nazlı gençliği
Bir avuç toprak için yor kendini
Dünyada ölümden başkası yalan
Yalan başkası yalan
Zaman kendine benzetmez herkesi
Hesapsız açar baharlar pembeyi
Açmadığın dalda sözün geçer mi ?
Dünyada ölümden başkası yalan
Yalan başkası yalan
Sitem etme haberi yok dağların
Ellerini gözlerinle bağladın
Faydası yok geç kalınmış figanın
Dünyada ölümden başkası yalan
yalan başkası yalan





Eylül 1998 Oyalama artık adlı EP Albümünü çıkardı. Bremen, Fas, Paris gibi yerlerde konserler verdi. Ocak 2000 de Elbette Albümünü çıkardı ve Müzik Listelerinde 1 numaraya yerleşti. Haziran 2002 de Neden Albümünü çıkardı. Mart 2003 te Fransız Chansonların yer aldığı Candan Erçetin, Chante Hier Pour Aujourd'hui adlı 5.Albümü çıktı. Yine aynı yılın Eylül ayında Neden Albümünden bazı Remix şarkıları ve Bosna-hersek,Sırbistan, Avusturya ve Türkiye yapımı Pjer Zalica yönetimindeki GORİ VATRA ( Corı Vatra) filminden, Yazık oldu şarkısını içeren Remix Albümü çıkarmıştır.Haziran 2004 te Melek adlı 6. Albümü çıktı. Temmuz 2005 te Remix-5 Albümü çıktı ve o bu Albümde ayrıca Almanya-Fransa yapımı Koro filminin müziğiğ Vois Sur Ton Chemin (Fransızcadan Türkçeye tercümesi olan Sevdim Anladım ) da bulunmaktadır. Ocak 2005 te Beyazıt Öztürk ile yıldızların Altında Tiyatrosunda oyuncu olarak oynadı.Aralık 2005 te Yunanistan ve Türkiyede bilinen ortak türküleri yorumladığı Albümü Aman Doktor u çıkardı.Aynı zamanda sanatçının sonprojesi ve Albümü olarak sayılmıştır.





AMAN DOKTOR

Aman Doktor canım kuzum doktor
Derdime bir çare
Çaresiz dertlere düştüm
Doktor bana bir çare
Mendilimin yeşili aman aman
Ben kaybettim eşimi
Al bu mendil sende kalsın
sil gözünün yaşını.

Haziran 2007 de düzenlenen Fanta Gençlik Festivaline konuk olarak katılmıştır.Ayrıca sanatcı Erol Evgin ve Nükhet Duru ile beraber Most Prodüksiyon tarafından hazırlanan Melih Kibar
Konserlerinde yer almıştır. Bu Albümler dışında Fransız yapımı Les Choriste ( Koro ) Filmi için
Kuştepe Çocuk korosu ile, sevdim anladım şarkısını ( Bu parçanın orjinali olan Vois Sur ton
Chemin'i Filmin Fransadaki Galasında Saint-Benoit Lisesi korosuyla beraber seslendirmiştir.





SEVDİM ANLADIM

Sevdim Anladım
Sevmek her derdin çaresi
Ruhun cefası bitmiyor
Dost eli uzanmadan
Sevdim anladım
Sevmek her derdin çaresi
Gönül yarası geçmiyor
Can elini tutmadan
Sev
Korkma sev ki silinsin
Tüm korkular
Kırgın yüreklerden
Sev
Korkma sev ki yok olsun
Tüm kaygılar
Yılgın bakışlardan
Sev
Korkma sev ki değişsin
Tüm yazgılar
Bıkkın feleklerden

ÇEMBER

Ya dışındasın çemberin
Yada içinde yer alacaksın
Kendin içindeyken
Kafan dışarıdaysa
Çaresi yok kardeşim
Her akşam böyle içip kederlenip
Mutsuz olacaksın
Meyhane masalarında kahrolacaksın
Şiirlerle şarkılarla
Kendini avutacaksın
Ya dışındasındır çemberin
Yada içinde yer alacaksın





Murathan Mungana saygı Albümünde Yeni Türkünün Çember şarkısını ,Ezginin günlüğüne ait çeyrek adlı Albümde,Gelmiyorsun isimli parçayı, Teomanın Best of Albümünde Kim' i seslendirmiştir. Erçetin 2003 te ABD li Aktör Johnny Depp'in oynadığı Youtube un özel
klibinde ( Johnny Tu N'es Pas un Ange ) şarkısını seslendirmiştir. 2008 de ise Ümit Ünal
Filmi Gölgesizlerin müziklerini hazırladı.Sanatçının bugüne kadar çıkan Albümleri - Hazırım ( 11 Temmuz 1995 ) Sevdim Sevilmedim ( 3 Eylül 1996 ) Çapkın ( 22 Haziran 1997 ) Oyalama artık ( 1 Eylül 1998 ) Elbette ( 1 Ocak 2000 ) Unut sevme ( 21 Temmuz 2001 ) Neden ( 5 Mayıs 2002 ) Chante Hier Pour Aujourd'hui ( 17 Ocak 2003 ) Melek ( 31 Mayıs 2004 ) Remix-5 ( 26 Temmuz 2005 )Aman Doktor ise ( 9 Aralık 200 ) tir.Oyunculuğu ise 1998 de Anlat Şehrazat Müzikali ve 2005 yılında Yıldızlar Altında Müzikalindedir.Sanatkarın Albümlerindeki ve seslendirdiği şarkılardan seçmeleri sunuyorum.Daha nice güzel eserlere imza atmasını temenni eder,başarılarının devamını dileriz.






UNUT SEVME BENİ

Aşka gönül vermem aşka inanmam
Yıllarca boş yere ağlayıp durmam
Böyle bir arzuyu meyledip kanmam
Unut sevme beni
Bu aşkın sonu
Ne yazık ki hicran
Gözyaşı dolu
Nasıl olsa sonu gelmiyecek mi
Her güzel şey gibi bitmiyecek mi
Bırakıp beni gitmiyecek mi

ÇAPKIN

Düşerek sen niye
Bir yerde mi kaldın
Çapkın çapkın çapkın
Bakayım koynunu aç
Bakayım koynunu aç
Kalbimi çaldın aşkımı çaldın
Sen beni çaldın
Gönlümü çaldın
Aşkımı çaldın
Çapkın çapkın çapkın çapkın
Beni benden geçirip
Beni benden geçirip
Sen ele aldın sen ele aldın
Çapkın
O nasıl tatlı bakışlar
One baygın gözler
Büyüler sevgimi
Söyletmez o çapkın sözler
O çapkın gözler
Sende kalmış yine
Kalbim seni özler
Gözler gözler gözler gözler

OYALAMA ARTIK

Ve ayrıldık
Ne varsa sildik herşeyi
O kadar özgür
Bir o kadar yalnız kaldık
Başarırız zannettik
Başardıkça yarım kaldık
Ne üzülür ne sevinir ama
Oyalanır olduk
Ne üzülür ne sevinir yazık
Oyalanır olduk
Asla istemem
Oyalanmak istemem
Suçlanacaksak eğer
Biraz sen biraz ben
Avunulur mu herzaman
Hayat arsız bir işkence
Ne üzülür ne sevinir ama
Oyalanır olduk
Ne üzülür ne sevinir yazık
Oyalanır olduk
Vallahi görmedim
Mutlu bir gün görmedim
Ama sorarsan yine
Bugünden iyiydim
İnsana insan gerek evet
Geç olsada bak öğrendim
Üzülürüz seviniriz ama (Kader hayat)
Oyalama artık
Üzülürüz seviniriz yeter (Yazık)
Oyalama artık

GAMSIZ HAYAT

Sormayın neden bu durgunluğum
Görmeden kuytu yaralarımı
Sormayın neden bu huysuzluğum
Bilmeden saklı duygularımı
Çok mu dertsiz duruyorum uzaktan bakınca
Çok mu kalender sandınız dert anlatmayınca
Gamsız hayat herkese başka sunar garip oyunlarını
Gamsız hayat herkese başka kurar kahpe tuzaklarını
Gamsız hayat herkese başka sorar geçmiş hesaplarını
Gamsız hayat herkesi başka yorar görmez gözünün yaşını
Sanmayın biter bu durgunluğum
Sarmadan kuytu yaralarımı
Sanmayın biter bu huysuzluğum
Açmadan sanki duygularımı
Çok mu güçsüz duruyorum derdimi paylaşınca
Çok mu çaresiz dersiniz dertten ağlayınca






NEDEN

Neden anlamaz insan yanındayken kıymetini
Neden söylemez insan sevdiğini sevdiğine
Yarın çok geç olunca pişman olmak boşuna
Gururun neye yararki yalnız kalmaktan başka
Yarın çok geç olunca isyan etmek boşuna
Hiddetin neye yarar ki yalnız kalmaktan başka
Neden yar neden
Bilinmez acı çekmeden
Neden can neden
Görülmez günü gelmeden
Neden cimridir insan anlatırken minnetini
Neden sabırsız insan gösterirken öfkesini
Neden sevinir insan zafer kazandığında
Kazanmak neye yarar ki kaybeden olduğunda
Yarın çok geç olunca pişman olmak boşuna
Savaşlar neye yarar ki vakit kaybından başka

BEN BÖYLEYİM

Üzgünüm acı sözlerim için
Üzgünüm seni kırdığım için
Haklısın bana darılsan bile
Beni terketsen bile
Ne yaparım ben böyleyim
Üzgünüm bütün olanlar için
Üzgünüm bütün yıllarım için
Aşkımız gölgesiz olmalıydı
Şüphesiz olmalıydı
Affedemem ben böyleyim
İster vur ister okşa
İster tut ister yolla
İster sev ister zorla
Ben böyleyim

ELBETTE

Güneş her akşam batıp her gün doğuyorsa
Çiçekler solup solup tekrar açıyorsa
En derin yaralar kapanıyorsa
En büyük acılar unutuluyorsa
Neden ayrı kalayım söyleyin bana
En derin yaralar kapanıyorsa
En büyük acılar unutuluyorsa
Ben neden aynı kalayım söyleyin bana
Elbette bazen çiçek açıp bazen solacağım
Elbette daldan dala konup sonra uçacağım
Elbette bugün ağlıyorsam yarın güleceğim
Elbette önce çekip gidip sonra döneceğim
İnanmadım asla inanamam
Herşeyin bir sonu olduğuna
Elbette bugün ağlıyorsam yarın güleceğim
Elbette önce çekip gidip sonra döneceğim

SEVDİM SEVİLMEDİM

Bana düştü dünya derdi
Usandım Allahım
Kıyametmi kopacakmış aman
Keyif benim köy seninse
Bunaldım Allahım
Alacaksan al canımı hemen
Hangisi günah hangisi sevap
Karıştım Aman
Sevdim sevilmedim
Seveni sevemedim
Canımdan böyle bezdim aman
Gezdim dolaştım
Zar zor ulaştım
Derken kayboldum aman
Derdin neyse söyle
Buluruz bir çare
Ağlanma sızlanma
Dök derdini ummana
Gafil aç gözünü
Öğren başka yol yok
Cehennem de cennetin de senin düşünme
Ona buna bulunacak bahaneye yok yok



HAZIRIM

göz görür canımız çeker
Aşk olur canımız çıkar
Ömrümüz geçer bu yollarda
Dil vurur kanımız donar
El olur canımız yanar
Hangimiz döner bu yollardan
Anlasam büyüsem faydasız
Hak versem sana
Karşıdan bakamam
Vız gelir acılar
Bilenir arzum sana
Ben başkası olamam
Güne gündüze
Aya yıldıza
Hazırım her an
Hazırım sana
Beklesemde hoş
Yada yarına
Hazırım heran
Hazırım sana

GÖKYÜZÜNDE YALNIZ GEZEN YILDIZLAR

Gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar
Yeryüzünde sizin kadar yalnızım
Bir haykırsam belki duyulur sesim
Ben yalnızım ben yalnızım yalnızım
Kaderim bu böyle yazılmış yazım
Hiç kimsenin aşkında yoktur gözüm
Bir yalnızlık şarkısı söyler sazım
Ben yalnızım ben yalnızım yalnızım
Tatmadığım zevk kalmadı dünyada
Hangi kalbe girdimse kaldı izi
Taşa geçer kendime geçmez sözüm
Ben yalnızım ben yalnızım yalnızım

BİR YANGININ KÜLÜNÜ

Mademki son şarkının
Kırık bir güftesiydim
Niçin yarım bıraktın
Neden bırakıp gittin
Bir yangının külünü
Yeniden yakıp geçtin
Ne çok sevmiştim seni
Ne çok hatırlar mısın
Aşiyan yollarından
Seslensem duyarmısın
Hala beni düşünür
Ve hala anar mısın
Bir bahar seli gibi
Yolumdan akıp geçtin
Bir yangının külünü
Yeniden yakıp geçtin

BİR DALDA İKİ KİRAZ

Bir dalda iki kiraz biri al biri beyaz
Eğer beni seversen mektubunu sıkca yaz
Sallasana sallasana mendilini
Akşam oldu göndersene sevdiğimi
Bir dalda iki ceviz aramız derya deniz
Sn orada ben burada ne bet kaldı ne deniz
Sallasana sallasana mendilini
Akşam oldu göndersene sevdiğimi


Hiç yorum yok: