28 Kasım 2008 Cuma

Pop Müziğinin Kraliçeleri - Nilüfer

Nilüfer ( Yumlu ) 31 Mayıs 1955 Cihangir - İstanbul Türk Pop Müziği Şarkıcısı. Şarkı sözü yazarı,Müzisyen, ve yapımcı. Yıl 1970 henüz İstanbul İtalyan Lisesinde öğrenciyken katıldığı bir ses yarışmasını kazanmasının ardından 1970 yılların başında ( Kalbim bir pusula ) Dünya dönüyor adlı hit şarkılarla ünlü oldu. 1978 yılında Guurup Nazar ile birlikte Türkiyeyi TRT Adına Pariste Eurovision şarkı yarışmasında temsil etti. 1972 yılında Kalbim bir pusula adlı ilk 45 liğini çıkardıktan sonra 1973 te Dünya dönüyor 45 liği ile asıl çıkışını yakaladı.






KALBİM BİR PUSULA

Kalbim bir pusula
Sana döndü her fırsatta
Eşi yok dünyada
Bu zamanda bak bu sevda
Kalbim bir pusula
Sana döndü her fırsatta
Aşk nerede ben orda
Sen ister gül ister oyna
Sen bunu unutma
Sakın aşkımla oynama
Sakın şeytana uyma
Canım kurban bak yoluna

DÜNYA DÖNÜYOR

Dünya dönüyor sen ne dersen de
Yıllar geçiyor farketmesen de
Değişmiş gördüm bu defa seni
Dertler yıpratmış o şen sesini
Gülen gözlerin gülmez olmuş
Güzel yüzüne çizgiler dolmuş
Ne kadar oldu görüşmeyeli
Eski yaralar depreşmeyeli
Farkında mıydın nasıl da sana
Ben bir zamanlar boşver aldırma
Anladım ki biz eski biz değiliz
O günler geçmiş biz bu gündeyiz
Belki bu gece varmaz sabaha
Oldu olacak doldur birdaha
Sen ne dersen de
Değmez bu dünya
Yıllar geçmiş geçsin
Ruhumuz genç ya





Dünya dönüyorun da yer aldığı ilk albümü Nilüfer 74 teki göreceksin kendini,Aldanırım sanma, ve Başima gelenler gibi, şarkılar Türk pop müzik tarihinde unutulmaz klasikler arasına girdi.

GÖRECEKSİN KENDİNİ

Çocukluk rüyanda
El ele okul yolunda
Aniden başlıyan
İlk gönül macerasında
Aşkına inanmayıp
Akan göz yaşımda
Göreceksin göreceksin kendini
O kırılan aynada
Beni ve ölümsüz sevgini
Mutluluk arayan
Her genç kızın rüyasında
Sevgiyi inkar eden
Bu bencil ve nankör dünyada
Köşesine büzülmüş
Hayattan korkanlarda

ALDANIRIM SANMA

Git git işine
Yüzüne bakmam düşme peşime
Nasıl inandım bir kere kandım
Aldanırım sanma iki kere
Ah ölmeli miyim
Sana sonunda dönmeli miyim
Sözümü tuttum seni unuttum
Geriye dönmem ben deli miyim
Gel demiyorum ben bile bile
Kal demiyorum haydi sana güle güle
Git git işine
Yüzüne bakmam düşme peşime
Nasıl inandım bir kere kandım
Aldanırım sanma iki kere

BAŞIMA GELENLER

Başıma gelenler hep senin yüzünden
Ne istedin benim sevgimden
Başıma gelenler hep senin yüzünden
Ne istedin benim sevgimden
Yıkıldım artık ben sevemem yeniden
Başıma gelenler hep senden
Kaçardın hep benden şimdi peşimdesin
Söyle neden değiştin böyle birden
Kaçardın hep benden şimdi peşimdesin
Söyle neden değiştin böyle birden
Boşuna arama bulamazsın beni
Ne yapsan bir daha yanında
Boşuna arama bir daha yanında
Ne yapsan bir daha yanında




Bu Albümü 1975 te oh ya, 1976 da of Aman aman, ve 1977 de kim arar seni, adlı 45 likler izledi.
80 li yıllara gelindiğinde Nilüfer 79 Nilüfer 80 ve sensiz olmaz adlı Albümleri Nilüfer 84 adlı Albüm izledi ,Albümün hitleri arasında Varsa söyle,Dönsen bile,kar taneleri,gibi unutulmaz şarkılar da vardı.Bu Albümle birlikte Nilüfer,Kayahan bestelerine Albümlerinde yer vermeye başladı.

KİM ARAR SENİ

Böyle güzel olmasam
Öyle tatlı tatlı bakmasan
Kim arar seni kim arar
Bende bu aşk olmasa
Kalbim böyle yanmasa
Kim arar söyle kim arar
Vefasız olanı kim arar
Seni bir gün görmesem
içim yanar
İyi günüm olmasa
Kalbim böyle yanmasa
Kim arar seni kim arar
Bende bu aşk olmasa
Kalbim böyle yanmasa
Kim arar seni kim arar

VARSA SÖYLE

Aşk denilen şey anlamsız kalıyor
Bendeki duygunun yanında inan
Yaşama sevinci sarıyor kalbimi
Beraber olunca onunla
En mutsuz anımda bulurum yanımda
Uçarım göklere kolunda
Varsa söyle sevgi söyle
Sanki bir volkan içimi yakıp kavuran
Bu duyguyla dolu dünya
Gece gündüz ilkbahar güz onunla heran
O çocuksu bir sevinç bir rüya
İlk nefes alışın sımsıcak
Varsa söyle sevgi söyle
Sanki bir volkan içimi yakıp kavuran
Bu duyguyla dolu dünya
Gece gündüz ilkbahar güz onunla heran
Varsa söyle duygu sımsıcak
Sevgi böyle yakan kavuran
solan dünyada yeni ufuklar açan
Varsa söyle gece gündüz herzaman
Varsa söyle ne çocukcu tertemiz
Bu duyguyla herzaman
Herzaman
Ne çocukcu tertemiz





DÖNSEN BİLE

Aşkından paramparça bir kalbi taşıyorum
Gittiğin günden beri sanma ki yaşıyorum
Seni bana sorana haberim yok diyorum
Şimdi nerde kimlesin bilmek istemiyorum
Dönsen bile dönsen bile bulamazsın beni bende
Araya ayrılık girmiş sen nerdesin ben nerde
Gözlerimden hayalin yağmur yağmur geçiyor
Şimdi bensiz günlerin söyle nasıl

KAR TANELERİ

Alıcı kuşlar gibi başımın üstünde dönüp durmayın
Alıcı kuşlar gibi başımın üstünde dönüp durmayın
Kolkola girip yalnızlığımı vurmayın yüzüme kar taneleri
Kolkola girip yalnızlığımı vurmayın yüzüme kar taneleri
Ah özledim hemde çok özledim ezberledim beklemeyi
Özledim hemde çolk özledim ezberledim beklemeyi
Yollar benim umudumdur yolları kapatmayın
Yağmayın yollarıma durun kar taneleri
Yollar benim umudumdur yolları kapatmayın
Yağmayın yollarıma durun kar taneleri
Alıcı kuşlar gibi başımın üstünde dönüp durmayın
Alıcı kuşlar gibi başımın üstünde dönüp durmayın
Kolkola girip yalnızlığımı vurmayın yüzüme kaaneleri
Kolkola girip yalnızlığımı vurmayın yüzüme kar taneleri
Ah özledim hemde çok özledim ezberledim beklemeyi
Özledim hemde çok özledim ezberledim beklemeyi
Yollar benim umudumdur yolları kapatmayın
Yağmayın yollarıma durun kar taneleri
Yollar benim umudumdur yolları kapatmayın
Yağmayın yollarıma durun kar taneleri





Nilüfer Bir selam yeter adlı albümünü 1985 yılında çıkardı. Bu Albümün en büyük özelliği sözü müziği kendisine ait ilk şarkı olan ,Erkekler ağlamazı da içermesiydi. 1986 yılında onun ününü pekiştiren ve onu dünyaya tanıtan Geceler adlı Albüm geldi.Bu albümde Geceler, Tek başına, ispanyol Meyhanesi ,Sensiz yıllarda, ve seni beklerim öptüğün yerde gibi birçok hit vardı.

GECELER

Geceler katran karası geceler
Ellerim tütün kokar gecelerde
Geceler olmaz olsu geceler
Açılır yelkenleri yalnızlığın
Vurur dalga sesleri yüreüimde
Geceler yarı yar
Dört duvar efkar
Geceler yarı yar
Başımda sevdan
Vurulur zincirlere
Çareler gecelerde
Bir damla bir damla daha
Düşer zindanlara
Gözyaşlarım
Geceler yarı yar
Dört duvar efkar
Geceler yarı yar
Başımda sevdan

TEK BAŞINA

Uzun zamandır hasret kaldım yüzüne
Muhtacım inan senin bir tek sözüne
Yalvarsam ağlasam kapansam dizine
Dönermiyiz yine eski günlere
Yine eskisi gibi beraber olsak
Ne olur sanki geçenleri unutsak
Hayat bitse dünya dursa
Ölüm bile olsa biz ayrılmasak
Söyle buldun mu aradığın aşkı söyle
Yoksa yalnız mısın sen yine
Benim gibi boynu bükük
Gözü yaşlı tek başına
Söyle buldun mu aradığın aşkı söyle
Yoksa yalnız mısın sen yine
Benim gibi boynu bükük
Gözü yaşlı tek başına





İSPANYOL MEYHANESİ

Kararmış,tahta masamızda bir şişe şarap
Gecelerden bir gece,bezginiz
Üstelik,Adamakıllı sarhoşuz,ellerin ellerimde
İspanyol meyhanesinde bir kadın, çığlık çığlığa şarkı söylüyor
Belki yıkılmış bir kadın,hayli çirkin,hayli geçkin,ağlamaklı
Zayıf incecik elli,incecik elli,kalın dudaklı
Sesi bir tokat gibi patlıyor kulaklarımızda
Yüzümüz al al oluyor,içimiz hüzün dolu,kahır dolu,gözlerimiz kanlı
Yeter yeter öleceksek ölelim
Haydi vur kendini şaraba,kedere ve aşka vur
Daha içelim hey,daha içelim hey het
İspanyol meyhanesinde bir gece
Seninle,seninle başbaşayız
Üstelik sarhoşuz adamakıllı,daha içelim daha içelim
İspanyol meyhanesinde öldüğümüzü kimse bilmesin
Hey garson,bütün hesaplar benden,bugece sende iç,sende iç
Kapat kapıları kapat,kapat yabancı girmesin
İspanyol meyhanesinde öldüğümüzü kimse bilmesin
Ölelim ölelim artık,bitsin bu delicesine koşu,bitsin bu koşu
Yeter yeter öleceksek ölelim
Haydi vur kendini şaraba,kedere ve aşka vur
Daha içelim hey,daha içelim hey hey hey

SENSİZ YILLARDA

Yağmurlu bir gündü
Tıpkı bugün gibi
Kaybetmiştim seni
Taştı gözyaşım
Karıştı yağmura
Bensizdin yıllarca
Sen neyi aradın
Sevgiyi buldun mu
Yabancı kollarda
Mutlu oldun mu
Sensiz yıllarda
Yaşadım sanma
Sensiz yıllarda
Unutmadım seni





1988 de esmer günleri,1990 da Sen mühimsin adlı albüm izledi. 1992 de çıkan yine yeni yeniden
adlı albümde yer alan Şov yapma,Yeniden sev,Haram geceler,kavak yelleri gibi birçok şarkı hit oldu.ve bu Albüm bir milyondan fazla satış yaparak en çok satan albümler arasında yer aldı. Nilüfer bu Albümde Kayahan,Adnan ergil, ve Onno Tunç gibi zamanın en iyi bestecileriyle çalıştı.Bu albümü 1994 yılında Ne Masal ne Rüya,adlı Albüm izledi Bu albümün hitleri arasında Eğrisi doğrusu, Son Perde,Sevgi tam olmalı,gibi parçalar yer alıyordu. 1997 yılında çıkarmış olduğu Nilüferle adlı Albümde Nilüfer geleneği bozmadı ve Kayahana ait Mavilim,Çok uzaklarda,gibi şarkılara hayat verdi.Bu albümüyle Kral Tv. Video Müzik ödülleri olmak üzere birçok ödüle layık görüldü. ve 1997 yılının en iyi kadın sanatçısı seçildi.1998 de 70 li yıllarda söylemiş olduğu hit şarkıları biraraya getirdiği bir best of olan yediden yetmişe adlı Albüm piyasaya çıktı. Bu Albümde 13 tane Nilüfer hiti bulunuyordu. Bu hitlerin arasında Dünya dönüyor,Başına gelenler,Kim arar seni,Ağlıyorum yine, Son arzum,gibi klasikler bulunuyordu. 2001 yılında Büyük Aşkım, adlı albüm piyasaya çıktı.Söz güzelim,Beni mi buldun,Büyük aşkım Anlat Arkadaşım,gibi şarkılar bu Albümün öne çıkan şarkıları oldu.2003 te piyasaya çıkan Olur mu,olur mu,Gözün aydın adlı albümden Gözün aydın,Hey bakarmısın,Acılara son, Aşkım adlı şarkılarıyla bir kez daha büyük beğeniyle karşılaşan Nilüfer, Aralık 2005 te kendi beste ve güftelerinin ağırlıklı olduğu Karar verdim,adlı Albümünü yayınladı.Sanatcı bu albümüyle bir Altın plak sahibi daha oldu.




Altın plak ve Altın Kelebek gibi birçok ödül sahibi olan Nilüfer,Müzikal kimliğinin yanısıra 14 Kasım 1997 de UNICEF in iyi niyet elçisi ve Türkiye Temsilcisi seçildi.Türkiyenin en önemli Sanatçılarından biri olan Nilüfer, Rumelihisarı Konserleri Organizasyonlarında her yıl konser vermektedir. Güçlü sesinin yanında başarılı sahne Performansıda vardır. 2000 yılında evlat edindiği Ayşe Nazlı adında bir kız çocuğu bulunan sanatçı,Ajda Pekkan,Nükhet Duru, Sezen Aksu,ve Zerrin Özer ile birlikte Türk pop müziğinin beş Divasından biri olarak anılmaktadır.
Ve son olarak sanatkarın hit olmuş şarkısıyla yazımızı bağlayalım.

EĞRİSİ DOĞRUSU

Bir koşu bir telaş
Yalanlarla boş bir savaş
Bir kavga bir yarış
Sürer gider yalan yanlış
Kolay değil ayrılmak
Yaşanan herşeyin bir nedeni var
Bedeli var
Eğrisi doğrusu bulamadım yolumu
Bir ileri bir geri bildim bileli
Önce darıldım sonra sarıldım
Olmadı işte artık yoruldum
Bir doğru bir yanlış
Hesaplarla ben nerdeyim
He çığlık bir yalvarış
Şimdi başka bir yerdeyim
Kolay değil yaşamak
Hergüzel şeyin bir nedeni var
Bedeli var

KİM ARAR SENİ

Böyle güzel olmasam
Öyle tatlı tatlı bakmasam
Kim arar seni kim arar
Bende bu aşk olmasa
Kalbim öyle yanmasa
Kim arar seni kim arar
Kim arar söyle kim arar
Vefasız olanı kim arar
Seni bir gün görmesem
İçim yanar
İyi günüm olmasa
Kalbim böyle yanmasa
Kim arar seni kim arar
Bende bu aşk olmasa
Kalbim böyle yanmasa
Kim arar seni kim arar


Hiç yorum yok: