8 Kasım 2008 Cumartesi

Türk Pop Müziğinin Şövalyesi (The White Knight Of Turkish Pop) Sezen Cumhur Önal

Sezen Cumhur Önal 29 Ekim 1938 Akseki Antalya da doğdu. Türk Şarkı sözü yazarı Radyo
ve Televizyon programcısı ve Sunucusu, 1960 yıllarda Fecri Ebcioğlu ile birlikte yabancı şarkılara Türkçe sözler yazarak o tarihte Arajman veya Türkçe sözlü hafif müzik olarak da adlandırılan Türk pop Müziğinin öncülüğünü yapmışlardır. Yaşamı boyunca 900 ün üzerinde şarkı sözü yazmıştır. Radyo ve Televizyonlarda şarkılar sunarken arka arkaya sıraladığı onlarca Romantik kelime ve şarkılar için kullandığı çikolata renkli ve kadife sesli gibi tanımlarla hafızalara yer etmiştir.





29 Ekim 1938 tarihinde Antalyanın bir yayla ilçesi olan Aksekide dünyaya gelmiştir. Babası
Hukuk ve Mülkiye mezunu Kaymakam Fahrettin Önal Resim yapıyor,Kanun çalıyor, şiire ve
Roman yazıyordu. Hatta Babasının Annesi için yazdığı bazı çiirler şarkı haline gelmiştir.Örneğin
Kaymakam Fahrettin Beyin Sevildiğini Sanma adlı şiiri Arif Sami Toker tarafından da bestelenmiştir. Türk Sinemasının ünlü Senaristi Safa Önal Sezen Cumhur Önalın Ağabeyidir.
Sezen Cumhur Önal 1958 yılında daha 20 yaşındayken Gazeteciliğe başladı. Tercüman Gazetesinin Beyoğlu Muhabirliğini yapmıya başladı. 1960 da İstanbul il Radyosunda Plaklar arasında adında bir programda Radyo yayıncılığı hayatı başlamıştı. 22 yaşındaydı ve Cumartesi geceleri yayına giren programın hem yapımcılığını hemde sunuculuğunu yapıyordu. Bir diğer Radyo Programının adı ise Latin Dünyası idi. 1985 ten itibaren TRT için efsanevi bir program olan Müzik Yelpazesini hazırlayıp sundu. Bu programın formatı onun nostalji kelimesi ile özdeşmesini sağlamıştı. Çünkü sürekli olarak geçmişin beğenilen şarkılarını sunmakta ısrar ediyordu.





Türkçeyi güzel kullandığı için kendisine Türk Dil Kurumu onur ödülü verilmiştir.Türk pop müziğine yaptığı hizmetlerden dolayı da Devlet Sanatçılığı ünvanıyla onurlandırılmıştı. Ayrıca Fransa ve İtalya Hükümetleri tarafından Sanat Şövalyesi Madalyası ile ödüllendirilmiştir. Sezen Cumhur Önal Türk-Fransız dostluğuna yaptığı katkılardan dolayı Fransa tarafından bu ülkenin sanat ve Edebiyat alanındaki en yüksek ödülü olan, L'ordre Des Arts Et des Lettres ( Sanat ve Edebiyat Şövalyesi Nişanı ) Chevalier ünvanı ile ödüllendirmişti. Bundan başka İtalya Cumhurbaşkanı Giorgio Napolitano ve Başbakan Romano Prodi tarafından Türk ve İtalyan Uluslarının geleneksel dostluğunun simgesi olarak kendisine, Ordine della stella della solidarieta nışanı ve cavalier ünvanı verildi. Jahnny Hallyday ın Ne jous pas ce fev La ve Annneau d'or adlı iki şarkısına Türkçe sözler yazmıştı. ve Hallyday bu şarkıları, Yeşil gözleri için ve Altın yüzük adları ile Türkçe olarak plağa okumuştu. Az bulunan bir koleksiyon malzemesi olarak aşırı talep gören her iki şarkının da yeraldığı bu 45 lik plak Fransada açık arttırmada 15000 Euro ya satılmıştır.





BENİM BÜTÜN DUALARIM SENİNLE

Benim bütün dualarım seninle
Sen bir ömür mesut olasın diye
Yalvarırım gündüz gece
Hayalin gözlerimde
Mesut olasın diye
Benim bütün dualarım seninle
Biliyorum doyamadım sevgine
Sen beni duymasan bile
Hatıralar senelerce
Bir tesellidir bize
Dünyada sevmiş sevecek kim varsa
Hep duyarlar hep ağlarlar
Bütün ıssız kumsallarda
Ve o karlı dağlarda
Onlar duyarlar bu aşkı
Hep kendi ruhlarında

AŞK ESKİ BİR YALAN

Aşk eski bir yalan
Ademle Havvadan kalan
Aşk eski bir yalan
Hayaatıma dolan
Bir ses bir bakış bazen
O kalbime dolan
Bir çiçek hatırlatan
Yılların ardından
Ve kadın yaratıldı
Bütün erkekler ona kandı
Hep gururundan baktı
Yinede gönüllerde yaşadı
Göçmen kuşları kıskandı
Diyar diyar dolaştı
yinede unutulmadı,unutulmadı

KALBİM BİR PUSULA

Kalbim bir pusula
Sana döndü her fırsatta
Eşi yok dünyada
Bu zamanda bak bu sevda
Kalbim bir pusula
Sana döndü her fırsatta
Aşk nerede ben orda
Sen istersen gül ister oyna
Sen bunu unutma
Sakın aşkımla oynama
Sakın şeytana uyma
Canım kurban hak yoluna





SENİ BEKLERİM ÖPTÜĞÜN YERDE

Seni severim öptüğün yerde
Belki bir akşam dönersin diye
Belki dönersin eski günlere
Dayanamadım yazdım ben sana
Dargınlık bitsin cevap yazsana
Beraber olalım ömür boyunca
Dağlara şimdi akşam çöktü
Çiçekler boynunu büktü
Hepsi sensiz öksüzdü
Kuşlar yuvaya döndü
Senin şehrine yolcular vardır
Şafakta gemiler hep demir alır
Seven sahilde hep yalnız kalır
Kıskanırım seni o yolculardan
Belki seversin birini diye
Mektubunu sen oku bana
Seni beklerken duydum Annemden
Saklarmış veda mektubunu benden
evlenmişsin şimdi
Bir esmerle

BAL ARISI

Bal arısı çiçek çiçek dolaştı
Gül ve Lale demedi hep koklaştı
Bal arısı çiçekten çiçeğe dolaştı
Bal arısı güldü geçti oynaştı
Hep geçti aylar ve Mevsimler
Kandı ona bütün çiçekler
Soldu Menekşelerle Sümbüller
Yine uslanmadı dediler
Hep geçti aylar ve mevsimler
Unutuldu vaatler sözler
Yaşla doldu o güzel sözler
Yine uslanmadı dediler
Balarısı çiçek çiçek dolaştı
Balarısı kalbiyle çok savaştı
Balarısı çiçekten çiçeğe dolaştı
Hep kalbinin sahibini aradı




Sezen Cumhur Önal ın Türk şarkıcılara yaptığı arajmanların bir kısmı yukarıda gösterilmiştir.
Bunlar Tatlı yalan, Dün geçtim önündeneski evin,Benim bütün duaların seninle,Aşk eski bir
yalan,Rüyamda seni gördüm dün gece, Kalbim bir pusula, Kimbilir, Duyduk duymadık demeyin,Bahar gelince, Seni beklerim öptüğün yerde, Balarısı,gibi, Avrupalı Şarkıcılara ise aşağıda ki Arajmanları yapmıştır. Melankoli, Ne güzelsin, Dön bana, Deli kalbim, Boğaziçi,Özlerim İstanbulu,Yeşil gözler için,Altın yüzük,İspanyol kadın, Kime derler sana derler,Senden emin
olsam, Bir gün sana döneceüim,Seni andıkça, Neden ve Mevsim Bahardır.Ve son olarak Sevgili Sezen Cumhur Önal Türk pop müziğine kazandırmış olduğunuz şarkılar için teşekkürler, Yazdığınız şarkılaraın nesillere akmasını sağladığınız için teşekkürler,Türk sanatını ve Kültürünü tüm dünyaya anlattığın ve Dünya Sanatçıları ile yaptığın başarılı çalışmalarla onların konser vermek için Ülkemize gelmelerinin ilk kapılarını açtığın için teşekkürler,TRT de bizi ekrana bağlıyan Müzik Yelpazesi programın ve o program sayesinde Müzik kültürümüzü geliştirdiğin ,Anılardan silinmeyecek ,çikolata renkli sanatçı ekolün için teşekkürler ve uzun
ömürler----------Ve Belleklerimizde yer eden unutulmayacak öbür parçalarını da gururla sunuyorum.




DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN

Duyduk duymadık demeyin
Doğru söyleyin
N'olur benden gizlemeyin
Şimdi o kimin
Yetmezmiydi ona aşkım
Beklemekle geçti hayatım
Gece gündüz hep yalvardım
Kırıldı artık sazım
İçmişim dertliyim
Bir bilsen ben ne haldeyim
İçmişim dertliyim
Ben sensizim neyleyim

KİME DERLER SANA DERLER

Kime derler sana derler
Benim sevgilim
Bir içim su fidan boylu
Bir tanem güzelim
Gece gibi gündüz gibi
Gelsen bana sen
Burda kalsan,hayat versen
Sen hep aman benim olsan
Sen bilki,benim güzelim
Sevgim aşkım delice
En tatlı mutlu bilmece
Gözlerin gözlerin bence
Saçında o eski rüzgar
Bana bu şarkıyı fısıldar
Gel güzelim gel güzelim
Beni unutma sen beni
Lale gibi,bahar gibi
Solmaz çiçeğim
Aşk uykusu yaz yağmuru
Sendedir sevgilim benim
Gidersen eğer sen
Gitme burdan orada kalsan
Sen hep aman benim olsan
Sen bilki,benim güzelim
Sevgim aşkım delice
En tatlı mutlu bilmece
Gözlerin,gözlerin bence
Saçında o eski rüzgar
Bana bu şarkıyı fısıldar
Gel güzelim,gel sevgilim
Beni unutma sen beni

AH KIZLAR

Ah kızlar kumral sarışın esmer
Ah kızlar hep mini etek giyer
Ah kızlar hergün biriyle gezer
Demez yeter aşka güler
Ah kızlar kumral sarışın esmer
Ah kızlar dansı denizi sever
Ah kızlar bilir peşinde bizler
Nazla geçer aşka güler
Biçare erkekler şu kızlardan neler çeker
kış yaz demezler inanın hep naz ederler
Ah ah ah ah ah ah kızlar-------




SENİ ÖZLERİM

Dün yağmurla açıldım denize
Seni aradım sahilde
El salladım sessizce
Eski günlere
Seni özlerim yıllar geçse bile
Üzülme birgün dönerim
Bak işte geldim derim
Sil gözlerini sevgilim
Seni özlerim seni beklerim
Yıllar geçse bile
Artık sen bunları unuttun
Şimdi başkasının oldun
Yalan mı bunların hepsi
Bilki eski rüya aşkımız şimdi

KİMBİLİR

Kimbilir belki bir akşam üstü
Çıkarsın karşıma
Rıhtımda belkide sokakta
Sen bir yabancının kolunda
Kimbilir belki bir akşamüstü
Çıkarsın karşıma
Bakınca ak düşmüş saçıma
Belki sen hatırlamazsın da
Sakın benim için üzülme
Sensizim fakat her anım seninle
Yalvarmak yakarmak boşuna
Sen mutlu ol yeter bana

AŞKIM DİLLERE DESTAN

Aşkım dillere destan
Kalmadı duymayan
Aşkım dillere destan
Ayrılık pek yaman
Çık git Rüyamdan
Sil hatırandan
Çek bakışlarını yolumdan
Çık git rüyamdan
Çık git rüyamdan
Aşk denince bizdik hatırlanan
Bizdik Leyla ve Mecnunu kıskandıran



Hiç yorum yok: