5 Ocak 2009 Pazartesi

Haritacı,Profesor,Dekan,Bölüm Başkanı..Ancak Böyle Mutena Bir İnsana Başka Bir Yakışıyor (Abbas Barışkaner 1932-2007)

Abbas Barışkaner - (1932 -2007) İlk Orta ve Lise Öğrenimini Tarsus ve Kastamonuda yaparak 1956 da YTÜ Harita ve Kadastro Şubesini bitirdi. DSİ. ( 1956-57 ) ve TKGM ( 1957-60 ) da çalıştı. Askerliğini Seyir ve Hidrografi Dairesinde ( 1957-59 ) yaptı. 1961 de Hamburg Kadastro ve Ölçme Dairesinde çalıştı. 1964 te Bonn'da Y.Müh. oldu. 1964-66 yılları arasında Almanya da çeşitli Firmalarda çalışarak 1966 da yurda döndü. 1966 - 1973 arasında DSİ. 1973-75 de Arsa Ofisi Gn.Md. çalıştı. 1975 de KDMMA da Öğ. Gör. olarak eğitim görevine başladı. 1975 da
yeterlik ( Erbudak ) yaparak 1978 de bir yıl İsviçre de Deformasyon konusunda araştırma yaptı.1979 da Doç. 1989 da Prof. oldu. Selçuk Üniversitesinde Bölüm Başkanlığı ( 1984 - 1991 ) Akademi Başkan Yardımcılığı ( 1980-83 ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dekanlığı ( 1991-94 ) yaptı. Harita Y.Teknik Okulunda Mühendislik ölçmeleri dersleri verdi. 1999 da emekli oldu.
ESERLERİ - Beton barajlarda deformasyon ölçüleri, Geodezik Deformasyon ölçülerinin analizi. Zenit açıları ölçmek suretiyle deformasyon ölçüleri, Leverkusen Otobahn Korp deformasyon ölçüleri.Hatalar bilgisi ve istatistik, Dengeleme hesabı - 2.


Sevgili Dostlar, Bende bu mutena değerle tanışma mutluluğuna erişmiş bir kişi olarak, onunla bir anımı anarak yad etmek istiyorum.Dereden Tepeden sayfamı yazmaya başladığım zaman,Size Biografimden kesitler vermiştim.Küçükten beri Güzel sanatlara meraklı olduğumu, Fotograf, Basım, Kameramanlık merakımdan bahsetmiştim. Memuriyetimi ( ssk ) Dsi. Ar.Ge. Dairesinde idame ettirirken Ankara da Fotograf malzemesi satan Mağazaların vitrinlerine imrenerek bakardım. Fakat alamadığımdan dolayı da üzüntü duyardım. Bu merakımı Daire Arkadaşlarım da bilirdi. Kadim Dostum Agah Bülent Halıcıbenim bu merakımı kısım Amiri Harita Mühendisi Abbas Barışkaner e anlatmış. Bu büyük insanın bugün fani olmuş olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Çok üzgünüm...

Neyse biz konumuza dönelim , Abbas Abi ( Bizim çalışma yıllarında Mühendislere Abi diye
hitab ederdik ) benimle tanışmak istemiş, ( Şunuda belirtmek isterim Dairede çok sevilen bir Personeldim ) Bir gün Agahla beraber Abbas Ağabeyi DSİ. ARGE. Dairesindeki odasında tanışma şerefine nail oldum. Oturup konuşurken ,Bana çekmecesinden çıkardığı Zais İkon marka Film çekicisini ( Kamera ) satacağını söyledi. Bunu benim almamı istediğini belirterek Makineyi bana verdi.Ben bu kadar kıymetli bir makineyi almaya param yetmez deyince, Rahmetli ulan 50 lira damı veremezsin deyince, dünyalar benim oldu. İşte Dostlar bu Alicenap insan böyle bir kalp taşıyan ender insanlardan biriydi.


Abbas Abiyi anlatacak öyle güzel şeyler varki, Hangisini anlatsan bilememki, DSİ. de çalışırken Tes İş Sendikasının Baş Temsilcisi olarak, Disiplin komisyonlarında, Sendikanın temsilcisi
bendim,İşvereni ise iki kişi temsil etmekteydi.Bunlardan biri Abbas Barışkanerdi. Öbür temsilci
( Adı bende mahfuz ) daima ama haklı haksız olsun işvereni korurdu. Abbas Barışkaner gibi dürüst insanlar Daima herzaman Rahmet ve Hasretle anılacaktır.


Sevgili Abbas Ağabey iki yıl evvel bizi terkedip bu fani dünyadan ayrıldığını internetten öğrenmiş bulunuyorum, Üzgünüm. Bana verdiğin Kamerayı ( bugün kullanılmıyor ) gözüm gibi muhafaza ediyorum. Onu çocuklarıma bırakırkende Aynı benim gibi muhafaza etmelerini isteyeceğim. O bana bu dünyada tanıdığım ender güzide ve değerli bir Ağabeyimin armağanıydı.
Yattığın yer Cennet olsun, Büyük Dost, Büyük İnsan...

Hiç yorum yok: