24 Ocak 2009 Cumartesi

Pop Müziğinin Kraliçeleri - Nükhet Duru

Ses Sanatçısı, Türk Pop Müziğinin en özel seslerinden biridir. Usta yorumculuğuyla birçok Albüm çıkarmış olan Sanatçı ilerliyen yaşına rağmen koruduğu formuyla da ilgi çekmiştir. Beni Benimle Bırak, Ben gene sana Vurgunum, Cambaz, Mahmure ve Yasaksa yasak, gibi şarkılarıyla da unutulmazlar arasına girmiştir.1954 yılında İstanbulda dünyaya geldi. Henüz 11 yaşındayken Annesiyle Babasının ayrılması nedeniyle ağır bir travma yaşıyan Duru, felç oldu. Bir yıla yakın bir süre yürüyemiyen ve yatalak olan Duru nun çok küçük yaşta yaşadığı bu büyük üzüntü onu etkilemişti. Duru daha sonraları yaptığı röportajlar da şunları söylemişti;



Doktorlar fiziksel bir rahatsızlık bulamadılar. Benim sorunum tamamen psikolojik, Annemle Babamın boşanmaları nedeniyle büyük bir şok yaşamıştım. Bu nedenle çektiğim ızdırabı anlatamam. Bir Allah bir Annem şahittir. Doktorlar yürümemem için bir neden yok diyorlardı. Ama yürüyemiyordum.Sonra birgün tüm sıkıntılarımdan arınıp hayata bağlanmaya kahkaha atmaya karar verdim. Kandilli Kız Lisesinde okurken Müzikle ilgilenmeye başlıyan Duru, güzel sesiyle dikkat çekiyordu.Şöhret olmayı aklına koyan Şarkıcı o günlerde Ajda Pekkan ı örnek alıyordu. Şarkıcı o yıllara ait şöyle bir değerlendirmede bulunmuştu. Müziğe başladığım ilk günden itibaren kimsenin taklitcisi olmadım. Kendimi diğerleriylede asla bir tutmadım. Ne var ki hep Ajda Pekkan ı izledim.Onun hayranı oldum. Ayrıca sıfırdan geldim. Tırnaklarımla kazıya kazıya zirveye tırmandım. Sesimi sadece Sanatımla duyurmaya çalıştım. ve başarılı oldum. Sevda, ve Bir destan dolanır Bolu Dağının şarkılarıyla adını duyuran sanatcı, Seksenlerin ikinci yarısında çıkardığı Benim yolum Albümüyle büyük başarı kazandı.



Albümde yeni Türküden Selim Atak ın ve İlhan Şeşenin bestelerine ve Murathan Mungan ın sözlerine yer veren Duru, daha sonra Aç gözünü Adamım, Adlı bir Albüm çıkardı.Nitelik
anlamda Benim Yolum kadar olmasa da başarılı olan çalışmadan çıkan Eda-Metin Özülkü imzalı
Yaralım şarkısı büyük beğeni topladı. Daha sonra Müzik Eleştirmelerinden pek olumlu yorumlar almayan çeşitli Albümler yapan Duru, Sezen Aksu ve Uzay Heparıyla yaptığı ortaklık sonucu çıkardığı kendi adını taşıyan Albümle eski başarılı günlerine geri döndü. Özellikle yasaksa yasak ve uslandım artık,gibi şarkıları çok beğenilen Duru, Son olarak gece saat oniki adlı Albümünü yayınladı.Müzik kariyerinin yanı sıra renkli kişiliği ve hızlı özel hayatıyla sık sık gündeme gelmiş olan Nükhet Duru Prodüktör Mehmet Teomandan sonra Doğan Cankuyla olan birlikteliğiyle konuşulmuştu.Dikran Masisle olan evliliğinden Cem adında bir oğlu olan Duru daha sonra Masisten ayrıldı. ve Özalp Birol la hayatını birleştirdi.Daha sonra tekrar ayrıldı.Son olarak Nükhet Durunun okuduğu eserler arasından hit olmuş ve beğenilen parçalarından bir demet sunuyorum. Beğeneceğinizi tahmin ediyorum. Hoşça kalın.



BENİ BENİMLE BIRAK

Gün olurda belki birgün benden bıkarasan
Gün gelirde hani bu evden çıkıp gidersen
Sanma ki senden,senin uğruna verdiklerimden
Geriye birşey isterim sen ayrılırken
Senden
Beni benimle bırak,giderken başkabirşey istemem ayrılırken
Bana birtek beni bırak ne olur
Gerisi senin olsun
Senin olsun
Bir başka alem,seni benden alırsa
Bir başkasına olur ha aşık olursan
Sanma ki senden,senin uğruna verdiklerimden
Geriye birşey isterim sen ayrılırken
Sanma ki senin için yaptıklarımın hesabı sorulacaktır
Senden
Beni benimle bırak giderken,başka birşey istemem ayrılırken
Bana birtek beni bırak ne olur gerisi senin olsun
Senin olsun.

BEN GENE SANA VURGUNUM

Seneler sürer her günüm
Yalnız gitmekten yorgunum
Zannetme sana dargınım
Ben gene sana vurgunum
Başkalarına gülsemde
Senden uzak kalsamda
Sevmediğini bilsem de
Ben gene sana vurgunum
İtilmiş tekmelenmişim
Doğduğum günde yenmişim
Yalnız sana güvenmişim
Ben gene sana vurgunum
Seneler sürer her günüm
Yalnız gitmekten yorgunum
Zannetme sana dargınım
Ben gene sana vurgunum

MELANKOLİ

Beni en güzel günümde
Sebepsiz bir keder alır
Bütün ömrümün beynimde
Acı bir tortusu kalır
Anlayamam kederimi
Bir ateş yakar tenimi
İçim dar bulur yerini
Gönlüm dağlarda bulanır
Ne bir dost,ne bir sevgili
Dünyadan uzak bir deli
Beni sarar melankoli
Beni sarar melankoli
Ne kış ne yazı isterim
Ne bir dost yüzü isterim
Hafif bir sizi isterim
Ağrılar,sancılar gelir
Yanıma düşer kollarım
Görünmez olur yollarım
En sevgili emellerim
Önüme ölüm serilir
Beni en güzel günümde
Sebepsiz bir keder alır
Bütün ömrümün beynimde
Acı bir tortusu kalır

CAMBAZ

Herkes toplanmış
Bayram yerinde geziniyorlar
Elde simitler
Küçük çocuklar itişiyor,gülüyorlar
Cambaz ip üstünde oynuyor
Cambaz ip üstünde ağlıyor
Hayat ip üstünde geçiyor
Hayat heran gidip geliyor


MAHMURE

Elinde cımbızı aynası
Cumbada oturur Mahmure
Çıktı mı akşam ayazı
Tumbada yatar Mahmure
Rastık çekerek Mahmure
Yastık dikerek Mahmure
Yaşar yuvada kuş gibi
Sek sek sekerek Mahmure
Şıkır Şıkrda tıkır tıkır da fıkır fıkırda Mahmure
Şıkır şıkır şıkır şıkırda
Tıkır tıkır tıkır da
Fıkır fıkır fıkırda Mahmure
Olurken herşey tarihi
Tenceresinde Aşure
Kahve de içer keyifle
Penceresinde Mahmure

YASAK AŞK

Herkesten çok sevdik ah herkesten
Güneşten saklandık,geceleri seviştik
Sensiz zamanlardayım,öyle zor anlatmalıyım olmuyor
Akşamlar akşamlar
Güneşten de kor sönmüyor sönmüyor
Yasaksa yasak,Günahsa günah
Kim yaktıysa bu ateşi o söndürsün o zaman
Herkesten çok yandık ah herkesten
Şehirlerden uzak dağlarda seviştik
Gözlerime bak rüyalarımda ellerimi tut ellerimi
Yasaksada günahsada hadi şimdi öp beni

BİR DESTAN DOLAŞIR BOLU DAĞININ

Bir destan dolaşır Bolu dağının
Dumanında Rüzgarında taşında
Yiğitlerin güzel köylü kızların
Türküsünde Şenliğinde düşünde
Karlı çam dalları köknar dalları
Göğe kucak açmış çınar dalları
Bahar aylarında dağın yolları
Çiçek çiçek Köroğlunun peşinde
Köroğlu Destanı burada yazıldı
Yedigöl yolunda düğüm çözüldü
Tüfek icad oldu mertlik bozuldu
Diye ninni dendi beşik başında

ANILAR

Bu akşam içimde hüzün var
Gözümde canlandı anılar
Ağlamak istiyorum,haykırmak istiyorum
Bu akşam içimde hüzün var
Sensiz geçmiyor bu akşamlar
Gözümde dinmiyor arzular
Kavuşmak istiyorum,sarılmak istiyorum
Bak bizi bekliyor anılar
Anılar,anılar şimdi gözümde canlandılar
Anılar,anılar beni bu akşam ağlattılar
Benden uzak durma ne olur
Bu kalbi sensiz taşıyamam
Artık benim olmasan bile
Seni görmeden yaşıyamam
Yüzünü görmeliyim
Sesini duymalıyım
Anıları yaşamalıyım
Anılar,anılar şimdi gözümde canlandılar
Anılar,anılar beni bu akşam ağlattılar



SEVDA

Saçları alev gibi
Gözleri rüya gibi
Güzelsin hayallerle
Özlenen cennet gibi
Ne kadar gizlensende
Ne kadar yok desende
Hayatı dünkü gibi
Yaşıyor gözlerimde
Sevda,sevda unut onu dinsin gönlünde fırtına
Sevda,sevda değmez ona ağlamağa
Gözleri nemli nemli
Yaralı ceylan gibi
Ağlayıp inliyorsun
İçli bir keman gibi
Ne kadar özlesende
Ne kadar sabretsende
Yıllarca aldatıldın
Bekledin kadın gibi
Sevda,sevda unut onu dinsin gönlünde fırtına
Sevda,sevda değmez ona ağlamaya
Sevda,sevda hayat değer yaşamaya

TAKALAR

Takalar geçiyor allı yeşilli
Takalar geçiyor dümenleri nazlı
Takalar geçiyor en nazlı
Yelkenlerinden de güzel
Güvenli sularda işsiz dönen
Gazi yelkenlerinden çok duyarak denizi
Takalar geçiyor enginlere
Yamalı göğsünü gere gere
Takalar geçiyor yükle yürekle
Takalar geçiyor emekle dolu
Günlük güneşlik kıyılardan kopmuş
Denizlerde Anadolu
Kıyılar kadın olmuş
Açılır gider erkeği
Takalar takalar toprağın
Denizde çarpan yüreği

GERÇEK VE DÜŞ

Bir eski şarkı duyulmakta uzaktan
Son saatleri yaklaşırken günün
Bir dost yelkenli seyretmekte ufuktan
Birleştiği yerde gerçekle düşün
Bir rüzgar olmuş esiyor
Kalbim bu akşam Boğaziçinde
Biran gözlerimden silinmeyen
O eşsiz güzelliğini
Öyle özledim ki bilsen öyle özledim ki
Bir akşam daha yaşamakta bahardan
Sessiz sedasız dönmekte dünya
Bir sayfa daha eksiltmekte hayattan
Ben böylesine senden uzakta
Bir martı uçuyor
Gönlüm bu akşam Boğaziçinde
Yorgun benliğime huzur veren
O akşam saatlerini
Öyle özledim ki bilsen öyle özledim ki
Biran gözlerimden silinmeyen
O eşsiz güzelliğini
Öyle özledim ki bilsen,öyle özledim ki



ŞARAP GİBİ

Susmaların konuşmaların yalan yalan yalan
Böyle gelmiş böyle gitmez,ziyan
O günlerin hepsi sana haram haram haram
Şarap gibi sevdi beni zaman
Böyle kal yada evde kal
Değişmezsin değişmez
Bakışların satışların değişmez
Oyuna gelmem gelmem inan
Kiminle aşık atıyor atıyorsun
Büyüler yaptın mavi boncuk taktım
Aklımla yine ben kazandım

AŞKINDAN ÖLEBİLİRİM

Bir sızım var anlatılamaz
Tam şuramda sol yanımda
Bir sözüm var Anlaşılmaz
Bir garip sevda başımda
Dönmedim,dönmem yolumdan
Kol kanat ger al yanına
Benim yerimde sen olsan
Çekmiş gitmiştin çoktan
Bir sen varsın bilirim
Bir tek senle gülebilirim
Ömrüm dersen verebilirim
Yar aşkından ölebilirim.

Hiç yorum yok: